ارتباط؛ عامل تحقق اهداف دین و سعادت بشر/ ارسال 700 اثر به دبیرخانه جشنواره دین ورسانه
کد خبر: 3715220
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

ارتباط؛ عامل تحقق اهداف دین و سعادت بشر/ ارسال 700 اثر به دبیرخانه جشنواره دین ورسانه

گروه فرهنگی- مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: بی شک این ارتباط است که باعث تحقق هدف دین اسلام و سعادت دنیوی و اخروی انسان می‌شود.

ارتباط؛ عامل تحقق اهداف دین و سعادت بشر/ ارسال 700 اثر به دبیرخانه جشنواره دین ورسانه

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی دشتکی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان، چهارشنبه، 26 اردیبشهت در اختتامیه دومین جشنواره استانی دین و رسانه اظهار کرد: رمضان ماه اوج تقرب انسان با خالق و معبود خود است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «ای مردم بدانید ماهی به شما روی می‌آورد که آن ماه برکت، رحمت و مغرفت الهی است»، مگر نه این است که آدمی به دنبال امید، نشاط، مغفرت و سعادتمندی است!! همانا این فضایل در ماه رحمت الهی شامل حال او می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتکی اضافه کرد: انسان برای زیستن ناچار به ارتباط است و این ارتباط و رسانه ای شدن او از همان زمان خلقت آغاز شده است، لازمه تحقق ادیان الهی نیز برقرای این ارتباط به شیوه های مختلف همچون کلام، منبر، تکنولوژی و ... بوده است. 

وی ابراز کرد: در دین مبین اسلام نیز احکام و مسائل اعتقادی در اثر این ارتباط انجام پذیرفته است، نبود ارتباط، نبود حیات است، خداوند ساختار وجودی انسان را به گونه ای خلق کرده است که حیات او وابسته به ارتباط با دیگران باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: ارتباط از صدر اسلام وجود داشته است آن زمان که پیامبر اکرم(ص) در مقام نبوت برای تبلیغ و ترویج دین اسلام مبلغانی به اقصی نقاط کشور فرستاد، بی شک این ارتباط است که باعث تحقق هدف دین اسلام و سعادت دنیوی و اخروی انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه ارتباط همچون آب حیات یک ضرورت است گفت: امروز ارتباط ابزار تأثیرگذار خود را می‌طلبد، آنچه در عصر کنونی نمود دارد تکنولوژی و پیشرفت علم و دانش است لذا باید از این مهم جهت سعادت انسان بهره گرفت.

وی بیان کرد: رویکرد اساسی نظام اسلامی تعمیق باور های دینی، ارتقاء دین و نهادینه کردن سلامت اجتماعی در جامعه است حال برگزاری جشنواره دین و رسانه با بهره گیری از زبان هنر برای انتقال پیام اسلام و انقلاب به جهانیان و نهادینه ساختن این مهم در جامعه می‌توانست ابزاری مهم و راهگشا در این راستا باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود: ما در کشوری اسلامی و پایبند به نظامی دینی و اسلامی هستیم لذا شرایط حاکم بر رسانه های فعال در این کشور نیز باید دینی باشد یا حداقل اصول و چهارچوب اولیه لحظ شده در آن مبنی بر اصول و ارزش های دینی باشد.

حجت‌الاسلام دشتکی عنوان کرد: چند سالی است جشنواره دین ورسانه با هدف استفاده از ظرفیت عظیم رسانه در حوزه حقیقی و مجازی برای جهت دهی دینی مسائل و فعالیت های موجود در استان در حال برگزاری است.

وی گفت: سال گذشته بیش از 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که امسال با توجه به استقبال بالای اصحاب رسانه این رقم به بیش از 700 اثر رسید، در صورت فراهم بودن بستر و زمینه‌های لازم مردم می‌توانند مبلغان و پیامبران زمان خود باشند. 

 انتهای پیام

captcha