زنان، محور کلیدی خانواده هستند/برگزاری جشنواره نقش زنان در دفاع مقدس در آذربایجان غربی
کد خبر: 3715223
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

زنان، محور کلیدی خانواده هستند/برگزاری جشنواره نقش زنان در دفاع مقدس در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره نقش زنان در دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت : زنان، محور کلیدی خانواده هستند.

زنان، محور کلیدی خانواده هستند/برگزاری جشنواره نقش زنان در دفاع مقدس در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، شهلا تاجفر مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه ایثار و شهادت استان بیان کرد: زنان در طول دهه های مختلف نقش تاثیرگذاری در جامعه ایفا کرده اند و امروزه نیز نقش پر رنگی در اجتماع دارند.

وی افزود: امام خمینی (ره) خودباوری را در زنان بوجود آورد و زنان نیز در لبیک به فرمان امام راحل نقش بسزایی را در انقلاب در جنگ تحمیلی ایفا کردند.

تاجفر با بیان اینکه امروزه حضور و تاثیر غیرقابل انکار زنان را در جامعه همه مشاهده می کنند، خاطرنشان کرد: شاید اگر زنان نبودند، پیروزی انقلاب اسلامی اینقدر باشکوه و باعظمت جلوه نمی کرد..

وی ادامه داد: علی رغم فعالیت های گسترده زنان در عرصه های انقلاب، ولی آنچنان که باید از جایگاه و نقش آنان در دفاع مقدس تقدیر نشده است.

این مقام مسئول یادآور شد: زنان، محور کلیدی خانواده بوده و وظیفه خطیر تربیت نسل آینده جامعه بر عهده آنان است و هنجارها و قانون ها در خانواده توسط زنان اتفاق می افتد.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: امروزه سیاست دولت مبنی بر حضورزنان در پست های کلیدی و مدیریتی کشور است ولی چگونه می توان انتظار داشت وقتی نقش زنان در دفاع مقدس آنگونه که باید نشان داده نشده است، در مقام های مدیریتی قرار گیرند، در حالی که باید در پشت صحنه این مدیریت ها، انتقال ارزش ها و هنجارها اتفاق بیفتد.

وی اظهار کرد: امسال در نظر داریم در هفته دفاع مقدس برای نخستین بار جشنواره نقش زنان در دفاع مقدس را در استان برگزار کنیم و تجلیل و تقدیری به جا و شایسته از زنان تاثیرگذار استان در دوران دفاع مقدس به عمل آوریم.

تاجفر گفت: در این جشنواره سعی می شود نقش مردم محروم و تلاشگر روستایی و عشایر فراموش نشده و امید است در تجلیل از خانواده های شهدا نیز این خانواده ها نیز مورد توجه جدی قرار گیرند.

انتهای پیام

captcha