حقوق بشر ابزار دست غربی‌ها شده است
کد خبر: 3715227
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

حقوق بشر ابزار دست غربی‌ها شده است

گروه سیاسی ــ تحلیلگر مسائل سیاسی ایتالیایی گفت: دولت‌های غربی به رعایت حقوق بشر اعتقادی ندارند و از آن به عنوان ابزار استفاده می‌کنند.

حقوق بشر ابزار دست غربی‌ها شده است

به گزارش ایکنا از البرز، 25 اردیبهشت نشست خبری با موضوع قدس پایتخت همیشگی فلسطین با حضور دو خبرنگار و تحلیلگر سیاسی از کشور ایتالیا و برزیل در سالن سوره حوزه هنری البرز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
سپاستیانو کاپوتو تحلیلگر سیاسی از کشور ایتالیا با اشاره به مسئله فلسطین اظهارکرد: مسئله اول بسیاری از کشورها مانند عربستان مسئله تجارت است، آن می‌دانند که اگر از فلسطین حمایت کنند نمی‌توانند با بسیاری از کشورها روابط تجاری برقرار کنند به همین دلیل از فلسطین حمایت نمی‌کنند.
وی با اشاره به حمایت ایران از فلسطین، افزود: رسانه‌های غربی برای مخدوش ساختن چهره ایران در عرصه بین‌الملل از حربه‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا موضوع حمایت ایران از فلسطین را کمرنگ و بیهوده جلوه دهند.
کاپوتو بیان کرد: رسانه‌های غربی درصدد هستند تا هدف ایران از حمایت از مردم فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی را مسائل سیاسی جلوه دهند در حالیکه دولت ایران با مردم اسرائیل مشکلی ندارند، مسئله ایران آزادی و دفاع از حق مظلوم است.
این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه امروز یهودی‌های بسیاری در ایران به صورت صلح آمیز زندگی می‌کنند، گفت: اگر ایران با مردم اسرائیل دشمنی و خصومت داشت چگونه آن‌ها می‌توانستند در ایران زندگی کنند؟ رسانه‌های غربی به دنبال این هستند تا اوضاع را طوری جلوه دهند که کشور ایران با مردم یهود دشمن است، تبلیغات رسانه‌ها تا کنون به گونه‌ای پیش رفته است که امروز بسیاری از اروپائی‌ها حتی نمی‌دانند که در ایران مذاهب مختلفی از جمله یهود زندگی می‌کنند و با تبلیغات دروغین می خواهند به دنیا بگویند که ایران در حال تشکیل نازیسم جدید است.
وی تاکید کرد: رسانه‌های وابسته به لابی غرب و صهیونیست همه چیز را آن‌طور که تمایل دارند در معرض دید عموم قرار می‌دهند، باید به دنیا گفته شود که در ایران یهودی‌های زیادی با آرامش زندگی می‌کنند و در سفرهای قبلی که به ایران داشته‌ام از نزدیک با این یهودی‌ها صحبت کردم و به خوبی می‌دانم که به صورت صلح آمیز در کنار دیگر مذاهب با هم در این کشور زندگی م‌ کنند.
کاپوتو ادامه داد: امروز وظیفه رسانه‌های غیر وابسته و آزاد این است که واقعیت‌ها را برای مردم دنیا بازگو کنند و به مردم بگویند آنچه رسانه‌های غربی بیان می‌کنند خط مشی سیاست‌های کشورهایی چون آمریکا و اسرائیل است تا دولت یهود را مظلوم جلوه دهند.
این تحلیلگر سیاسی در پایان با بیان اینکه غرب از واژه حقوق بشربه عنوان ابزار استفاده می‌کند و اعتقادی به رعایت حقوق بشر ندارد، گفت: اگر به راستی غرب به حقوق بشر اعتقاد داشت، باید حقوق بشر و دموکراسی را به عربستان می‌بردند، اما ترجیح دادند که سکوت کنند.
انتهای پیام

 

captcha