جلد سوم کتاب مبانی شیمی معدنی روانه بازار نشر شد
کد خبر: 3715228
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
برای نخستین بار پس از درگذشت مرحوم آقابزرگ؛

جلد سوم کتاب مبانی شیمی معدنی روانه بازار نشر شد

گروه فرهنگی- جلد سوم کتاب مبانی شیمی معدنی تألیف مرحوم پروفسور «حسین آقابزرگ» و تیم همکار وی پس از درگذشت ایشان از سوی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان البرز (خوارزمی) چاپ و منتشر شد.

جلد سوم کتاب مبانی شیمی معدنی روانه بازار نشر شد

به گزارش ایکنا از البرز، این کتاب تألیف دکتر «حسین آقابزرگ» استاد دانشگاه خوارزمی، دکتر «حمیدرضا آقابزرگ»، استاد پژوهشگاه صنعت نفت، دکتر »مریم دقیقی اصلی»، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دکتر «شبنم ششمانی»، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری است که در زمان حیات مرحوم حسین آقابزرگ تدوین شده و اکنون با تلاش سایر مؤلفان منتشر شده است.
جلد سوم کتاب مبانی شیمی معدنی در حالی برای نخستین بار به چاپ رسیده است که جلدهای قبلی این کتاب به چاپ هشتم رسیده‌اند.
جلد سوم این کتاب شامل هفت فصل است که «واژه‌ها و نشانه‌گذاری‌های تقارن در گونه‌های شیمیایی»، «ماتريس‌ها، دترمينان‌ها و بردارها»، «نمايش‌ها و جدول‌های شناسايی»، «پیوندهای چند مرکزی»، «تشکیل پیوند در هیدریدهای بور و ترکیب‌های کلاستر»، «طیف‌های الکترونی و ارتعاشی» و «واکنش‌های آلی فلزی»، فصل‌های اول تا هفتم این کتاب را تشکیل می‌دهند.
این کتاب در 366 صفحه از سوی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 02177503824 تماس حاصل کنند.
تاکنون کتاب‌های متعددی از مرحوم حسین آقابزرگ منتشر شده است که همگی جز کتاب‌های تراز اول و مرجع رشته تخصصی شیمی محسوب می‌شود و از جمله می‌توان به شيمی معدنی یک (در سه جلد)، کتاب‌های شيمی معدنی دو (در دو جلد)، مقدمه‌ای بر شيمی معدنی، تقارن در مولکول‌ها و بلورها، شيمی کورديناسيون و آناليز کانفورماسيونی، شيمی معدنی پيشرفته (در دو جلد) و مقدمه‌ای بر بلورشناسی اشاره کرد.
انتهای پیام./

captcha