مقابله با شبیخون فرهنگی با الگوبرداری از سبک زندگی قرآنی
کد خبر: 3715244
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد؛

مقابله با شبیخون فرهنگی با الگوبرداری از سبک زندگی قرآنی

کانون خبرنگاران نبأ ــ نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن نیازمند ترویج فرهنگ، آشنایی، تدبر، حفظ و عمل به قرآن کریم است و جوامع اسلامی باید روش زندگی خود را از سبک زندگی قرآنی الگوبرداری کنند.

مقابله با شبیخون فرهنگی با الگوبرداری از سبک زندگی قرآنی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه موقت قم و نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، 26 اردیبهشت در نشست با مسئولان کمیته های ستاد ترتیل خوانی طرح «نوای ملکوت» که در محل دفتر ایشان برگزار شد، در ابتدا به حدیث معروف پیامبر اسلام (ص) «تارکٌ فیکم الثِّقلَین کتاب اللهِ و عترتی ما ان تمسّکتم بهما لن تضلّوا ابداً لن» اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش همه ما این باشد که این دو عبارت قرآن و عترت را در کنار هم بیان کنیم، زیرا امام و پیشوای جامعه به عنوان هدایتگر جامعه به سوی قرآن است و قرآن امام  را پیشوای جامعه برای تعالیم آموزه های دینی معرفی کرده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: قرآن حبل المتین و محور حرکت مردم است ولی عده ای از فراگیری آموزه های قرآن جدا شده اند و این در صورتی است که قرآن سفارش دهنده به اهل بیت است و اهل بیت(ع) سفارش دهنده امت جامعه به قرآن هستند.

نویسنده کتاب «تبارنامه نور و ظلمت» به مقصود جدایی ناپذیری قرآن و عترت پرداخت و بیان داشت: همانطور که نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) تاکید کردند که در تمسک جستن به قرآن و عترت نباید آنها را جدا کرد؛ مسلمانان موحد نباید بین قرآن و عترت جدایی بیندازند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: پیروان قرآنی باید اخلاق و رفتاری در مسیر آموزه های قرآنی و سیره اهل بیتی داشته باشند.

امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه عده ای سعادت جامعه را در پرتو قانون مترقی می بینند و این جامعه را یک جامعه سعادتمند معرفی می کنند، عنوان کرد: ما به قانون مترقی نیاز داریم و همانطور که هر جامعه به مدیران صالح نیازمند است و بدین جهت است که آحاد مردم جامعه باید به قرآن و عترت پیوند و تمسک یابند تا جامعه ای قانونمند و سعادتمند را شاهد باشیم.

وی با ابراز اینکه انسان مومن باید با قرآن خانه های خود را در ماه بهار قرآن نورانی کند، افزود: در خانه های قرآنی سراسر معنویت جاری و ساری است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جامعه ما به یک کار اثرگذار و نقش آفرین به مانند جلسات ترتیل خوانی «نوای ملکوت» نیاز دارد، اظهار داشت: قرآن در جامعه معنویت ایجاد می کند.

مولف کتاب «تفسیر حکمت» با بیان اینکه گسترش اسلام و کتاب مبین قرآن نقشه هاي دشمنان را خنثي کرده است  قرآن کريم نقشه اي کلي و جامع براي بشريت است، گفت: ابله با شبیخون فرهنگی دشمن نیازمند ترویج فرهنگ، آشنایی، تدبر، حفظ و عمل به قرآن کریم است و جوامع اسلامی باید سبک زندگی خود را از سبک زندگی قرآنی الگوبرداری کنند.

امام جمعه موقت قم در پایان بیان داشت: در مجامع فرهنگی و تصمیم گیری در سراسر کشور از استان بوشهر در بحث فعالیت های قرآنی نظیر ترتیل خوانی و وحدت قرآنی به نیکی یاد می کنند و این تقدیرها و شایستگی ها محصول همت همگانی و خدامحوری است.

یادآور می شود، در خاتمه از حمیدرضا بحرانی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر به منظور اتصال شبکه فیبر نوری مراسم ترتیل خوانی طرح «نوای ملکوت» حسینیه عاشقان ثارالله از سوی فرماندهی سپاه امام صادق(ع) و با حضور نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تجلیل شد.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha