انقلاب اسلامی را مدیون کرمانی‌ها هستیم
کد خبر: 3715268
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
بروجردی:

انقلاب اسلامی را مدیون کرمانی‌ها هستیم

گروه فرهنگی - رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: انقلاب اسلامی را مدیون افرادی هستیم که کرمانی هستند و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از جمله این افراد است و از این افراد به عنوان شناسنامه انقلاب اسلامی یاد می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، اشرف بروجردی، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران دیروز چهارشنبه، 26 اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق کشور – کرمان گفت: مرکز اسناد و آرشیو ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک منبع ذخیره و گنجینه ارزشمندی می‌تواند باشد که هم هویت ما را تعریف می‌کند و هم از ملیت ما محافظت کند.
وی افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی برخوردار از ده‌ها برگ سند و نوشته‌هایی است که بخشی از دانش بشری را ترسیم می‌کنند و شاهدیم با شکوفایی دانش بشری و رشد فکر بشر می‌توانیم راه بهتر زیستن را تعریف کنیم.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان کرد: انسان‌ها بر این مبنا گام برمی‌دارند که بدانند و بتوانند از داشته‌های خودشان بهره‌مند شوند و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران 9 میلیون مخطوط «کتاب خطی» دارد.
بروجردی اظهارکرد: مرکز اسناد کرمان در واقع منطقه جنوبشرق ایران را پوشش می‌دهد و می‌تواند از منابع سندی استفاده کند و آن را در اختیار همگان قرار دهد.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: انقلاب اسلامی را مدیون افرادی هستیم که کرمانی هستند و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از جمله این افراد است و از این افراد به عنوان شناسنامه انقلاب اسلامی یاد می‌کنیم.
بروجردی تأکید کرد: معتقد هستیم سازمان اسناد می‌تواند به عنوان یک پایگاه عظیمی برای طرح موضوعات و اندیشه‌های مختلف باشد و تضارب آرا و افکار شود و دیدگاه‌های مختلف فرصت عرض‌اندام داشته باشند.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهارکرد: 9 میلیون کتاب خطی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران وجود دارد.
انتهای پیام

captcha