تولد روزانه 60 نوزاد در اردوگاه‌های آوارگان میانماری
کد خبر: 3715277
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
یونیسف گزارش داد؛

تولد روزانه 60 نوزاد در اردوگاه‌های آوارگان میانماری

گروه بین‌الملل ـ صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: روزانه 60 نوزاد در اردوگاه‌های پناهندگان میانماری در بنگلادش متولد می‌شوند.

تولد روزانه 60 نوزاد در اردوگاه‌های آوارگان میانماری

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از زمان آغاز بحران میانمار تا کنون 26 هزار کودک در اردوگاه‌های بنگلادش متولد شده‌اند که از این تعداد نزدیک به سه هزار نفر از آنها در مراکز پزشکی به دنیا آمدند.

«ادوارد بیگبدی» نماینده یونیسف در بنگلادش در این باره تصریح کرد: روزانه حدود 60 کودک در این اردوگاه‌ها، دور از وطن و در شرایطی بسیار دشوار متولد می شوند.

وی افزود: به دلیل خشونت‌های جنسی موجود در این منطقه، آگاهی از آمار دقیق شیرخوارانی که تا کنون متولد شده و یا در آینده خواهند شد، وجود ندارد و لازم است همه مادران باردار و همه نوزادان از کمک‌های کافی بهره ببرند.

در هفته گذشته یکی از مسئولین وزارت بهداشت بنگلادش که خواست نامش فاش نشود، از وجود 18 هزار و 300 زن باردار در اردوگاه‌ها خبرداد.

یادآور می‌شود؛ حدود 700 هزار از شهروندان روهینگیایی در 9 ماه گذشته و پس از آغاز حملات ارتش میانمار به اقلیت مسلمان در این کشور به بنگلادش پناه برده‌اند.

انتهای پیام

captcha