مطالعه تاریخ برای بهتر زندگی کردن در آینده است
کد خبر: 3715287
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

مطالعه تاریخ برای بهتر زندگی کردن در آینده است

گروه فرهنگی- شهردار اصفهان گفت: مطالعه تاریخ برای کسانی که می‌خواهند آینده خوبی داشته باشند، ارزش دارد؛ زیرا تاریخ فرصتی برای عبرت گرفتن از گذشته و پرهیز از تکرار آ‌نچه نباید تکرار شود، است.

مطالعه تاریخ برای بهتر زندگی کردن است

به گزارش ایکنا از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان روز گذشته چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه در مراسم آیین رونمایی از مجموعه کتاب پنج جلدی «اصفهان در انقلاب» که به قلم عباس نصر و گروه همکاران به رشته تحریر درآمده است، اظهار کرد: مطالعه تاریخ همچون معلمی‌ است که چالش‌ها و فرصت‌ها را برای ما بازگو می‌کند، لذا نویسند‌‌گان تاریخی رسالت بزرگی بردوش دارند.
وی بیان کرد: مطالعه تاریخ برای کسانی که می‌خواهند آینده خوبی داشته باشند، ارزش دارد. تاریخ فرصتی برای عبرت گرفتن از گذشته و پرهیز از تکرار آ‌نچه نباید تکرار شود، است. سکان‌داران امور اجرایی هرکشوری که در اداره امور کشوری نقش دارند، باید بیش از هر چیز به مطالعه کتب تاریخی بپردازند تا گرفتار مشکلات  و عیب‌های گذشتگان نشوند.
شهردار اصفهان اظهار کرد: اگر کسی با تاریخ آشنا نشود، گرفتار آنچه در گذشته بوده خواهد شد، ولی اگر تاریخ بداند و علت‌ها را بشناسد، دیگر خطای تاریخی دیگران را مرتکب نمی‌شود.
وی به کتاب مجموعه پنج جلدی «اصفهان در انقلاب» اشاره کرد و گفت: این کتاب به خواننده می‌آموزد که چرا در ایران انقلاب شد و براساس چه دلایل و عواملی مردم به انقلاب روی آوردند.
نوروزی بیان کرد: تاریخ‌نگاران و تاریخ‌سازان کسانی هستند که در تاریخ نقش سازنده‌ای داشته‌ و دارند، در واقع این‌ها تاریخ زنده هستند و با وجود این‌ها، حقیقت تحریف نخواهد شد.
وی گفت: اهل قلم رسالت بزرگی دارند و البته در نوشتن باید امانت‌داری را حفظ کنند. تاریخ باید درست نوشته شود تا کسانی که از نوشته‌های گذشتگان استفاده می‌کنند، دچار بی‌اعتمادی نشوند. نقص در نگارش و انتقال وقایع تاریخی باعث ایجاد بی‌اعتمادی می‌شود.
انتهای پیام

captcha