با حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان قاطعانه برخورد می‌کنیم
کد خبر: 3715309
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

با حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان قاطعانه برخورد می‌کنیم

گروه اجتماعی- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی با هرگونه حرمت‌شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه‌خواری قاطعانه برخورد می‌کند.

با حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان قاطعانه برخورد می‌کنیم

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با توجه فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همه ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و به‌عنوان یک مسلمان موظفیم حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ نماییم و اگر افرادی بخواهند با هنجارشکنی و به‌عمد تظاهر به روزه‌خواری کنند، بدانند که دستگاه قضایی بدون اغماض و قاطعانه با آن‌ها برخورد خواهد کرد.
داستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با کلیه ضابطین قضایی، شهرداری‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستار اطلاع‌رسانی و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برای افراد جامعه و جلوگیری از روزه‌خواری در ملأعام و هتک حرمت ماه مبارک و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد نظم عمومی شده‌ایم.
این مقام قضایی استان تصریح کرد: چنانچه مشاهده شود افراد متجری با روزه‌خواری در ملأعام اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه کنند، با توجه به وظیفه و تکلیف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری و مقابله و برخورد با این‌گونه جرائم، دستورات لازم به کلیه مراجع انتظامی به‌منظور دستگیری افراد مجرم به لحاظ مشهود بودن جرم و معرفی متهمین به مراجع قضایی و تشکیل پرونده قضایی صادرشده است.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: صنوف متخلف نیز در این حوزه در صورت عدم رعایت ضوابط قانونی و مربوطه از سوی تیم‌های بازرسی و نظارتی به مراجع قضایی و انتظامی معرفی می‌شوند و با واحدهای صنفی و مراکز خدماتی که بدون مجوز و بدون رعایت ضوابط به شهروندان یا مسافران ارائه خدمات کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.
دادستان مرکز استان تأکید کرد: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به این جرائم در ساعات اداری و غیر اداری در نظر گرفته‌شده است تا زمان رسیدگی و اجرای مجازات قانونی برای حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان کاهش یابد.
این مقام قضایی استان به ماده 638 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و افزود: مطابق ماده مذکور هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌گردد و درصورتی‌که مرتکب عملی شود که نفس آن دارای کیفر نیست، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است شهرداری‌ها، نهادهای فرهنگی، مسئولین ذی‌ربط در خصوص حفظ حرمت ماه رمضان در طی سال اقداماتی به‌منظور فرهنگ‌سازی این امر مهم انجام دهند تا شاهد چنین هنجارشکنی‌هایی که زیبنده یک جامعه اسلامی نیست، نباشیم تا همه مردم بتوانند در یک فضایی کاملاً معنوی و اسلامی از فیوضات این ماه مبارک بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

captcha