با نگاهی ویژه به ماه بندگی خدا بنگریم
کد خبر: 3715312
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

با نگاهی ویژه به ماه بندگی خدا بنگریم

گروه معارف- مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: اگر به ماه مبارک رمضان با نگاهی ویژه بنگریم و نسبت به آن شناخت داشته باشیم، خواهیم توانست از این ماه نهایت بهره را ببریم.

حجت‌الاسلام علیرضا نخعی، مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: طبعا اولین مسئله‌ای که باید به آن برای استفاده بهتر و بهینه از ماه مبارک رمضان، بپردازیم شناخت ماه رمضان است.

با نگاهی ویژه به ماه بندگی خدا بنگریم
وی افزود: همانطور که نوع تعامل با افراد و اشیا به میزان سطح شناخت از آنان است، نوع برقراری ارتباط با این ماه نیز بستگی به میزان شناخت از این ماه دارد.
مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگر به ماه مبارک رمضان با نگاهی ویژه بنگریم، خواهیم توانست از این ماه نهایت بهره را ببریم.
نخعی ادامه داد: اگر بدانیم که ساعت‌ها، روزها و شب‌های این ماه با دیگر ایام سال فرق می‌کند، آن زمان نوع برخورد و تعامل با ماه مبارک رمضان متفاوت می‌شود.
وی اظهار کرد: برای شناخت ماه مبارک رمضان کافی است به خطبه شعبانیه و دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان بنگریم که نشان دهنده اهمیت والای این ماه است.
مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ادعیه ماه مبارک رمضان نشان دهنده اهمیت این ماه است.
نخعی ادامه داد: خداوند فرموده است که قرآن کریم در این ماه نازل شده است و علت ویژه بودن ماه رمضان این است که نزول قرآن در آن است.
وی با بیان اینکه سرچشمه ویژگی ماه مبارک رمضان، قرآن است، تصریح کرد: اگر ارتباط خود را در این ماه با قرآن بیشتر کنیم، قطعا خواهیم توانست از آثار این ماه بهره ببریم.
مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی بیان کرد: فردی که با قرآن در این ماه انس بگیرد در تمام سال با قرآن عجین خواهد بود.
نخعی ادامه داد: اگر بخواهیم آثار و برکات ماه رمضان، ماندگار بماند باید تلاش کنیم به گونه‌ای با قرآن انس بگیریم که در تمام سال این آثار حفظ شود.
وی با بیان اینکه در این ماه باید سعی کنیم در قرائت و ترجمه آیات قرآن پیشرفت کنیم، خاطرنشان کرد: باید اگر در قرائت قرآن مشکل داریم با حضور در دوره‌های قرآن این مشکل را حل کنیم.
مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی بیان کرد: حتی در این ماه می‌توان روی آیاتی که بیشتر تاثیرگذار است و در زندگیمان کاربردی است، یادداشت کرده و به ترجمه و مفهوم آن بیشتر توجه کنیم.
وی یادآور شد: هر چند که تمام آیات قرآن در ابعاد مختلف زندگی کاربردی است اما می‌توان در این ماه روی آیاتی که بیشتر در زندگی فردی و اجتماعی ما تاثیرگذار است، کار کرد و آن‌ها در زندگی به کار برد.
انتهای پیام

captcha