امام خمینی(ره)؛ تمایز دهنده بین یهودیت و صهیونیسم
کد خبر: 3715317
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

امام خمینی(ره)؛ تمایز دهنده بین یهودیت و صهیونیسم

گروه سیاست و اقتصاد- سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم گفت: مهم‌ترین شخصیت تمایز دهنده بین صهیونیسم و یهودیت، امام خمینی(ره) است و از سیاست‌های امام راحل در شناخت صهیونیسم و نقش دولت جعلی اسرائیل تقدیر می‌کنم.

امام خمینی(ره)، تمایز دهنده بین یهودیت و صهیونیسم

یسرائیل دوید ویس، سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: بهترین راه برای پایان منازاعت طولانی مدت در فلسطین، خاتمه دولت اسرائیل است چرا که در کتاب مقدس یهودیان آمده که تشکیل دولت در عصر حاضر یک نافرمانی عظیم در برابر فرمان خداوند است.

وی با اشاره به اینکه ناتورای کارتا گروهی متشکل از اقلیت‌های حقیقت‌گرا یهودی است که در سال ۱۹۳۵ میلادی تشکیل شد، افزود: هدف اصلی این گروه نابودی دولت اسرائیل است و از دید چند هزار یهودی ارتودکسی فعال در آن، صهیونیسم سمی است که یهودیان واقعی را تهدید می‌کند.

سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم بر این باور است که رژیم صهیونیستی بر خلاف مواضع دین یهود خود را دولت خاستگاه ملت یهود معرفی کرده و این سیاست برای هیچکدام از یهودیان اصیل و فرمانبردار قابل پذیرش نیست.

دیوید ویس ادامه داد: متأسفانه رژیم صهیونیستی با عنوان دین یهود و سواستفاده از پیامبر یهود بخشی از یک سرزمین کهن و شناخته شده را که متعلق به مردم فلسطین بوده را اشغال کرده است.

تشکیل حکومت برخلاف مواضع یهودیت است

سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با تأکید بر این مهم که مردم دین یهود تا قبل از زمان مشخص مجاز به تشکیل حکومت و سرزمین نیستند، گفت: در شرایط فعلی تمامی یهودیان جهان باید در هر سرزمینی که مورد تمایل آنهاست سکونت داشته باشند و تشکیل حکومت بر خلاف مواضع یهودیت است.

وی افزود: ما به شدت مخالف عملکرد و مواضع رژیم صهیونیستی هستیم و سرسختانه در تلاشیم که حقیقت این رژیم را که به راحتی ساکنان اصلی یک سرزمین را به خاک و خون می‌کشد آشکار سازیم.
دیوید ویس، به شدت از مواضع و سیاست‌های ضد انسانی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و در ادامه با صراحت گفت که عامل اصلی اختلاف افکنی و ایجاد نفرت در بین کشورهای مسلمان منطقه، این رژیم جعلی است.

شناخته‌شده ترین خاخام ضد صهیونیسم معتقد است که پیشنهاد تشکیل گروه تروریستی داعش در منطقه توسط این رژیم مطرح و بخشی از سرمایه آن به طور مستقیم توسط دولت اسرائیل تأمین شده و هدف از این سرمایه گذاری عظیم، صرفاً ایجاد اختلاف و جنگ در بین کشورهای مسلمان منطقه است تا سران این رژیم بحران فلسطین را از صدر اخبار جهان اسلام به حاشیه ببرند.

تأمین شرایط زندگی برای یهودیان، مهم‌ترین تمایز یهودیت و صهیونیسم

وی از سیاست‌های انسان دوستانه و خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد و تأمین شرایط مناسب زندگی برای یهودیان مقیم این کشور را مهم‌ترین مصداق تمایز به یهودیت و صهیونیسم عنوان کرد.

از نظر وی مهم‌ترین شخصیت تمایز دهنده بین صهیونیسم و یهودیت، امام خمینی(ره) است و از سیاست‌های امام در شناخت صهیونیسم و نقش دولت جعلی اسرائیل تقدیر کرد.

دوید ویس معتقد است که سیاست‌های رژیم صهیونیستی در تخریب جایگاه ایران در برابر دین یهود کاملاً بی‌اساس است و همچنین از عملکرد کشورهای غربی در تخریب چهره واقعی ایران و تهدید‌های نظامی به شدت انتقاد کرد.

انتهای پیام

captcha