از تفسیر و ترتیل‌خوانی قرآن تا زمزمه مناجات در سحرهای ماه رمضان
کد خبر: 3715338
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۷
ویژه‌ برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت بهار قرآن؛

از تفسیر و ترتیل‌خوانی قرآن تا زمزمه مناجات در سحرهای ماه رمضان

گروه اجتماعی- معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری محافل ترتیل‌خوانی قرآن، برگزاری جلسات تفسیر، مناجات‌خوانی و ... در طول ماه مبارک رمضان در حرم حضرت رضا(ع) خبر داد.

از تفسیر و ترتیل‌خوانی قرآن تا زمزمه مناجات در سحرهای ماه رمضان

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی ضمن تبریک ماه رمضان و تاکید به استفاده از فرصت این ماه برای خودسازی، نشاط روحی و عمق‌بخشی به معارف دینی، به ارائه برنامه های تبلیغی و فرهنگی حرم مطهر امام رضا(ع) در ماه رمضان پرداخت.
وی با بیان اینکه 10 محفل قرآنی ویژه ماه رمضان به صورت روزانه در حرم رضوی برگزار می‌شود، توضیح داد: مهم‌ترین آنها ترتیل‌خوانی بعد از نماز صبح در صحن انقلاب اسلامی، ساعت 10:30 در رواق امام خمینی(ره) و عصرها در ایوان مقصوره صحن جامع گوهرشاد است که به ترتیب از شبکه یک، قرآن و افق سیما و به صورت زنده پخش خواهند شد.
برنامه‌های تفسیری
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به برنامه‌های تدبر و تفسیر قرآن به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی پس از ترتیل‌خوانی، ادامه داد: از جمله برنامه‌های تدبر و تفسیر، تفسیر قرآن توسط حجت‌الاسلام محسن قرائتی، مفسر و اندیشمند قرآنی است که هر شب به جز شب‌های قدر، ساعت 22 و در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد که در صورت نامساعد بودن شرایط جوی به رواق امام خمینی(ره) منتقل می شود.
به گفته وی، تفسیر قرآن توسط حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در رواق امام خمینی(ره) و در ساعت 11:45 هر روز و تفسیر آیت‌الله اشرفی شاهرودی و هادوی تهرانی پیش از نماز مغرب و عشا در دارالقرآن حرم رضوی نیز برخی دیگر از برنامه‌های تفسیر و تدبر در قرآن است.
ویژه کودک و نوجوان
حجت‌الاسلام حسینی در رابطه با برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوان در ماه رمضان اظهار کرد: دو پایگاه آداب زیارت در باغ رضوان و صحن جامع رضوی از ساعت 16 تا 24 هر روز با موضوع‌های مرتبط با ماه رمضان و جنگ قرآنی و ساعت 17:30 هر روز در محل دارالقرآن، پذیرای کودکان و نوجوانان است، علاوه بر این موارد، مسابقات کتابخوانی و اهدای محصولات فرهنگی ویژه کودکان نیز در نمایشگاه‌های مفهومی مانند کبوترانه و ... از دیگر برنامه‌هایی است که برای این عزیزان تدارک دیده شده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: محافل قرآنی بانوان نیز در رواق حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد، همچنین برنامه‌های قرآنی ویژه زائران غیرایرانی در صحن غدیر و ویژه زائران پاکستانی در رواق کوثر برنامه‌ریزی شده است.

مناجات خوانی سحر

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به مناجات خوانی به‌عنوان یکی دیگر از ویژه برنامه‌های حرم رضوی در ماه رمضان و حضور مداحان مطرح کشور اضافه کرد: مناجات‌ خوانی محمود کریمی، ذاکر اهل بیت از چهارشنبه شب، شب اول ماه رمضان آغاز شده و تا 15 روز ادامه دارد، پس از آن نیز از حضور مداحان حدادیان، واعظی، عارف و ... بهره‌ خواهیم برد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از فعالیت شبستان‌های تخصصی با موضوع نهج‌البلاغه، صیفه سجادیه، تاریخ و سیره معصومان و امام رضا(ع) و تبیین بینش سیاسی در ماه رمضان خبر داد و افزود: برنامه‌های این شبستان ظهر و بعد از ظهر روزهای ماه رمضان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به سامانه تلفنی 32020 برای پاسخگویی به سؤالات شرعی به صورت شبانه روزی، ادامه داد: حلقه‌های معرفت در اماکن مختلف حرم رضوی و جلسات پرسمان پیش از نماز مغرب و عشا در مدرسه پریزاد صحن جمهوری اسلامی نیز پاسخگوی سؤالات زائران به ویژه جوانان روزه‌دار است، دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی در صحن انقلاب اسلامی و آزادی نیز دایر خواهند بود.
حجت‌الاسلام حسینی در پایان، از برگزاری 15 جلسه سخنرانی روزانه در ماه رمضان، در حرم رضوی خبر داد و افزود: در این جلسات موضوع‌های دارای اولویت زائران ارائه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha