رمضان ماه معنویت و صفای نفس است
کد خبر: 3715361
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

رمضان ماه معنویت و صفای نفس است

گروه فرهنگی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پیامی فرار رسیدن حلول ماه رمضان را بر تمامی مسلمانان جهان تبریک گفت و این ماه را ماهی سراسر نور و مملو از رحمت الهی ذکر کرد.

رمضان ماه معنویت و صفای نفس و مناجات و روی آوردن به خداست

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پیام فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک و عنوان کرد: بار دیگر رمضان فرا رسید و مؤمنان با قلوبی مالامال از ایمان و امید، به ضیافت پرشکوه و بی نظیری می روند که حضرت دوست میزبان آن است؛ با حلول ماه رمضان، شیرینی سحرهای مناجات رنگ می گیرد و محبّت و قرب در دلهای خشکیده بشر جوانه میزند.
در این ماه که دل هایمان بیش از هر زمان دیگری با آیه های پر مهر هدایت انیس می شود، توفیق روزه داری ارمغان دیگریست که ثمراتی چون تقویت اراده، رهایی از خواسته های کم ارزش دنیوی و انس با کلام وحی، تنها گوشه ای از برکات آن است. توفیقی که چنانچه به درستی درک شود زمینه تعالی انسان را تا درجات والای معرفت فراهم می کند.
رمضان ماه معنویت و صفای نفس و مناجات و روی آوردن به خداست، ماه استمداد و بهره مندی از فیوضات و اتصال به ذات تبارک و تعالی است و بدون شک این ماه پرفیض برای مسلمانان فرصت مغتنمی است تا اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و اخلاص در اعمال را پایدار و دائمی کنند.
اینجانب حلول ماه مبارک رمضان را به همه مسلمانان جهان، صمیمانه تبریک عرض می نمایم و امیدوارم به مدد لطف خداوند منان، بتوانیم فضیلت راستین این ماه پر برکت را درک کنیم و از مواهب بی نهایتش بهرمند شویم؛ امید است که نیایش و مناجات های خالصانه مان مورد قبول پیشگاه حق، قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha