تربیت بیش از 30 هزار حافظ قرآن در کردستان
کد خبر: 3715370
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

تربیت بیش از 30 هزار حافظ قرآن در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار حافظ ۱ تا ۳۰ جزء در طرح تربیت حافظان قرآن کریم تربیت شده‌اند، گفت: این طرح به عنوان یک جریان قرآنی فاخر بین مردم شناخته شده است.

تربیت بیش از 30 هزار حافظ قرآن در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، 27 اردیبهشت ماه دیدار با اداره فعالیت های قرآن اوقاف و امور خیریه استان  اظهار کرد: برای هفتمین سال اوقاف و امور خیریه مجری طرح تربیت حافظان قرآن کریم خواهد بود و این مهم از اولویت های اصلی اوقاف در سالجاری خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار حافظ ۱ تا ۳۰ جزء در طرح تربیت حافظان قرآن کریم تربیت شده‌اند، افزود: این طرح به عنوان یک جریان قرآنی فاخر در بین مردم شناخته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم صورت گرفته که سازمان اوقاف متعهد به تربیت یک میلیون نفر حافظ در این حرکت ارزشمند شده بود که پس از تحقق به یک و نیم میلیون نفر افزایش پیدا کرد.
وی با اعلام اینکه در سال جاری این طرح نه تنها مختص مردم شریف استان بلکه در خصوص مدیران و کارکنان اوقاف نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: مدیران اوقاف که برگزار کننده و تشویق کننده مردم به حفظ قرآن هستند باید خود نیز حافظ باشند تا بتواندد مسائل و مشکلات مربوط به حفظ را بهتر درک کنند.
حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به پتانسیل خوب استان در مسائل قرآنی اعلام کرد: استان کردستان هم در بحث حفظ و هم در بحث قرائت استعدادهای درخشانی دارد و انصافاً در محافل قرآنی همواره تلاوت های قابل توجه و تاثیر گذاری از این عزیزان شاهد هستیم.
وی در خصوص همکاری با مؤسسات قرآنی استان در خصوص برگزاری طرح یادآور شد: وقتی ولایت امر ده میلیون حافظ را می خواهد در واقع آینده نظام را در نظر گرفته و این یک حرکت جهادی در خصوص مصلحت کشور است پس نباید با برون سپاری غیر کارشناسی و آمارهای اشتباه انجام شود، پس باید در نهایت عدالت بررسی‌های لازم برای ارائه قسمتی از کارها را به مؤسساتی که تجربه و تخصص لازم را دارند، انجام شود.
انتهای پیام

captcha