تذکرات مرحوم طباطبایی مورد توجه همه جریانات سیاسی بود
کد خبر: 3715390
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
محسن غرویان در گفت‌وگو با ایکنا:

تذکرات مرحوم طباطبایی مورد توجه همه جریانات سیاسی بود

گروه سیاسی ــ به گفته غرویان، جمله «سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند» در مورد مرحوم سیدمهدی طباطبایی، صادق بود. در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی هم همیشه از سر دلسوزی، تذکراتی می‌دادند و موضع‌گیری‌هایی می‌کردند که همه جریانات سیاسی سخنان ایشان را صادقانه و مخلصانه می‌دیدند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی، خطیب و سیاستمدار کشورمان، امروز پنج‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه 1397 پس از عمری تلاش انقلابی، علمی و سیاسی، در سن 82 سالگی و مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان، دار فانی را وداع گفتند. ایشان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، خطیب و استاد مشهور اخلاق اسلامی بودند و در مناسبت‌های گوناگون، در برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما به مباحث اخلاقی می‌پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان، مدرس حوزه علمیه قم، در گفت‎وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره مرحوم سید مهدی طباطبایی پرداخت و گفت: خود اینکه تأثیر کلام ایشان در شنونده بسیار محسوس بود، دلیل بر این بود که مرحوم سید مهدی طباطبایی از اخلاص و صفای باطنی برخوردار بودند. همچنین باید عرض کنم که کلام ایشان در مسائل اخلاقی، عرفانی و تذکراتی که می‌دادند، نافذ بود و انسان تحت تاثیر قرار می‌گرفت.
وی ادامه داد: جمله «سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند» در مورد ایشان صادق بود. در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی هم همیشه از سر دلسوزی، تذکراتی می‌دادند و موضع‌گیری‌هایی می‌کردند که چه جریان چپ و چه جریان راست، سخنان ایشان را صادقانه و مخلصانه می‌دیدند.
این مدرس فلسفه اسلامی یادآور شد: آن بزرگوار خاطرات بسیار زیادی در حافظه ملت ایران دارند و ملت ایران هم ایشان را به عنوان یک استاد خدوم و خدمتگزار در خدمت مردم می‌دیدند.
غرویان تأکید کرد: مردم در بسیاری از مواقع به منزل مرحوم طباطبایی مراجعه کرده و مشکلات خود را با ایشان در میان می‌گذاشتند و ایشان هم تا جایی که از دستشان بر می‌آمد به مردم خدمت می‌کردند.
این مدرس حوزه علمیه در پایان سخنان خود یادآور شد: این روایتی در نهج‌البلاغه است که حضرت امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: با مردم به گونه‌ای رفتار کنید که وقتی زنده هستید، مردم دوست داشته باشند با شما مراوده داشته باشند و هنگامی‌که از دنیا رفتید مردم بر شما گریه کنند. من مصداق کامل این فرمایش امیرالمؤمنین(ع) را مرحوم استاد طباطبایی می‌بینم. خداوند ان‌شاءالله به همه ما توفیق دهد که بتوانیم راه ایشان را ادامه دهیم.
انتهای پیام

captcha