تحصیل 4200 دانش‌آموز در 100 مدرسه استثنایی لرستان
کد خبر: 3715411
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

تحصیل 4200 دانش‌آموز در 100 مدرسه استثنایی لرستان

گروه فرهنگی ـ رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان با اشاره به فعالیت بیش‌از یک‌صد مدرسه استثنایی در لرستان، افزود: 117 کد مدرسه در قالب 64 آموزشگاه در حال فعالیت هستند که چهار هزار و 290 دانش‌آموز را پوشش می‌دهیم.

تحصیل 4200 دانش‌آموز در 100 مدرسه استثنایی لرستان

زهرا نظری، رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به تخصصی بودن حوزه آموزش و پرورش استثنایی اظهارکرد: مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری، هفت گروه دانش‌آموزان آسیب دیده ذهنی و کم‌توان ذهنی، بینایی، شنوایی، معلولیت جسمی و حرکتی، دانش‌آموزان چند معلولیتی، مشکلات ویژه یادگیری و طیف اوتیسم را پوشش می‌دهد.
وی با اشاره به فعالیت بیش‌از یک‌صد مدرسه در این زمینه، افزود: 117 کد مدرسه در قالب 64 آموزشگاه در حال فعالیت هستند که چهار هزار و 290 دانش‌آموز را پوشش می‌دهیم.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی لرستان یکی‌از موفقیت‌ها را جذب 400 دان‌ آموز در حوزه یادگیری عنوان کرد و افزود: با وجود تنگناهای مالی توانستیم در سال تحصیلی 97-96 از تمام مدارس استثنایی بازدید و مشکلات‌شان بررسی شود.
نظری بیان کرد: برای نخستین‌بار 50 کارگاه آمورشی استانی و قطبی، 140 کارگاه آموزشی با حضور بالغ‌بر هزار نفر از مدیران و راهبران آموزشی استان همایش برگزار کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: با حمایت‌های رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و رئیس حوزه ریاست سازمان توانسته‌ایم اعتبار توان‌بخشی را با 25 درصد بیشتر از اعتبار تعیین شده جذب کنیم.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی لرستان بیان کرد: از دیگر اقدامات مثبت آموزش و پرورش استثنایی استان به روز شدن سرویس ایاب و ذهاب، رتبه اول جذب کمک رسانه و همچنین تزریق نیروهای جوان و بانوان در حوزه کارشناسی بوده که روح تازه‌ای به آموزش و پرورش دمیده شده است.

انتهای پیام

captcha