هوشمندانه نذر کنیم/ صدای کمک خواهی بسیاری از معلولان را کسی نمی‌شنود
کد خبر: 3715441
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
کوزه‌گر عنوان کرد:

هوشمندانه نذر کنیم/ صدای کمک خواهی بسیاری از معلولان را کسی نمی‌شنود

گروه جامعه ــ مدیرکل مشارکت‌های مردمی و امور توانمندسازی سازمان بهزیستی از مردم خواست به برکت ماه رمضان نیازمندان واقعی را شناسایی و به آنها کمک کنند و گفت: معلولان زیادی هستند که حتی توان این را ندارند که صدای کمک خواهی خود را به گوش کسی برسانند.

جمعه/ هوشمندانه نذر کنیم/ صدای کمک خواهی بسیاری از معلولان را کسی نمی‌شنود

محمدعلی کوزه گر، مدیرکل مشارکت‌های مردمی و امور توانمندسازی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در ماه مبارک رمضان دو نوع اقدام را در دستور کار خود دارد، گفت: اول اینکه مراسم بزرگداشتی برای همه مشارکت کنندگان و خیرینی که در طول سال با مراکز بهزیستی همکاری دارند برگزار و از همراهان خود تشکر می‌کنیم و دوم اینکه به یمن ماه مبارک رمضان از خیرین، نیکوکاران و شرکای اجتماعی خود می‌خواهیم بیشتر به یاری نیازمندان بیایند.

وی در پاسخ به این سؤال که اکنون کدام گروه از مددجویان بهزیستی به کمک و مساعدت بیشتری از سوی مردم نیاز دارند؟ گفت: پنج میلیون و 200 هزار نفر مددجوی سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر را معلولان از افراد دارای معلولیت شدید تا ضعیف تشکیل می‌دهند که نیازمندی‎‌های متفاوت و متنوعی را از نیازهای روزمره مثل تغذیه، پوشاک و پوشک تا سایر لوازم زندگی دارند.

پرداخت وام 20 میلیون تومانی به کارفرمایانی که معلولان را استخدام کنند

کوزه‌گر یکی از دغدغه‌ها و تلاش‌های بهزیستی را خودکفایی گروه‌های هدف خود دانست و اظهار کرد: برای خودکفا شدن نیاز به شغل است. بهزیستی دوره‌های حرفه آموزی برای گروه‌های هدف خود دارد. همچنین به افرادی که توان ایجاد شغل دارند وام اشتغال پرداخت می‌شود. به کارفرمایانی که معلولان را استخدام کنند به ازای استخدام هر فرد معلول 20 میلیون تومان وام داده می‌شود و تا پنج سال هم بیمه این افراد توسط بهزیستی پرداخت می‌شود و کارفرما از پرداخت بیمه معاف است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و امور توانمندسازی سازمان بهزیستی یکی دیگر از مشکلات گروه‌های هدف بهزیستی که مردم و خیرین می‌توانند در حل آن به بهزیستی کمک کنند را مسئله مسکن عنوان کرد و گفت: کمک‌های خیرین را می‌توان به سمت تهیه مسکن معلولان و گروه‌های نیازمند سوق داد.

تعداد زیادی پشت نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه هستند

وی با اشاره به اینکه به مددجویان یک میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه پرداخت می‌شود که مقدار قابل توجهی نیست و مشکلی چندانی را حل نمی‌کند، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی پشت نوبت دریافت جهیزیه داریم که خیرین به برکت این ماه پربرکت می‌توانند در تأمین جهیزیه نیز یاری‌گر باشند.

کوزه‌گر از خیرین خواست در صورتی که مراسم‌های اطعام و خیرات رمضان برگزار می‌کنند در این مراسم‌ها با هم تشریک مساعی کرده و همدیگر را برای انجام اقدامات مشترک پیدا کنند و افزود: خیرین می‌توانند نذرهای هوشمندانه و اقدامات هوشمندانه انجام و با نیازسنجی درست، گروه‌های نیازمند حقیقی را شناسایی و به آنها کمک کنند.

یک میلیون و 300 هزار معلول/ صدای کمک خواهیشان را کسی نمی‌شنود؟

وی با ابراز تأسف از اینکه جامعه و مردم با جامعه هدف بهزیستی آشنایی زیادی ندارند و از سوی دیگر با خدمات و اقداماتی که بهزیستی انجام می‌دهد نیز چندان آشنا نیستند، گفت: کمک‌های مردم ما باید به دست نیازمندان واقعی برسد. ما یک میلیون و 300 هزار معلول داریم که حتی توان رفتن به جایی را ندارند که بتوانند صدای کمک‌خواهیشان را به کسی برسانند؛ افرادی که برای شناسایی آنها نیز با مشکل مواجه هستیم.  

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و امور توانمندسازی سازمان بهزیستی افزود: برای معرفی گروه‌های هدف و اقدامات بهزیستی حتی رسانه ملی هم به ما کمک نمی‌کند و از ما هزینه می‌خواهد؛ ما نمی‌توانیم پولی که می‌توان برای خوراک و پوشاک نیازمندان هزینه کرد را برای کارهای تبلیغی تلویزیون صرف و گروه‌های هدف و اقدامات را نشان دهیم بر همین اساس امیداریم رسانه‌ها در راستای عمل به مسئولیت اجتماعیشان به ما کمک کنند.   

کوزه‌گر افزود: در این ماه پربرکت هر کسی می‌خواهد به نیازمندان کمک کند می‌تواند به بهزیستی شهر خود مراجعه و کمک کند. بهزیستی شاید تنها نهاد حمایتی باشد که وظایف حاکمیتی را بر عهده دارد اما خیلی متمرکز عمل نمی‌کند. ما نمی‌گوییم که مردم حتماً به حساب سازمان بهزیستی پول واریز کنند بلکه مردم را تشویق می‌کنیم که به اقصی نقاط کشور حتی مناطق دور بروند معلولان و سالمندان را ببینند و همانجا در محل کمک کنند. اما افرادی که این امکان را ندارند و ما را امین می‌دانند می‌توانند از طریق حساب 90190 بهزیستی و سایر روش‌ها  یه مددجویان بهزیستی کمک کنند.

کوزه‌گر در پایان گفت: افرادی که قبض به دست در چهارراه‌ها ایستاده‌اند و از مردم کمک می‌خواهند به هیچ عنوان به بهزیستی وابسته نیستند. ما از مردم می‌خواهیم که به هیچ وجه به این افراد کمک نکنند و اگر مدعی هستند که به بهزیستی وابسته هستند شماره آنها را گرفته و آنها را به مراجع قانونی معرفی کنند. اکنون بسیاری از مؤسسات مربوط به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، نگهداری از سالمندان و معلولان و ... در نزدیکی محل کار و زندگی مردم هست و مردم می‌توانند به این مراکز مراجعه و کمک‌های خود را انجام دهند.

 انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۰۰:۴۳
0
0
سلام خسته نباشید من به دلیل کمبود مالی ومشکلات اسیب نخاعی مواجه هستم وخواهشمندم کمکی به حال من بکنید 23سالمه مادرهم ندارم اینم شمارمه 09389952349
captcha