آمادگی دفتر تعزیه حوزه هنری در اجرای برنامه‌های نمایشی ماه رمضان/حضور شخصی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3715474
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
میرزاعلی خبر داد:

آمادگی دفتر تعزیه حوزه هنری در اجرای برنامه‌های نمایشی ماه رمضان/حضور شخصی در نمایشگاه قرآن

گروه هنر ــ دفتر تعزیه و آئین‌های نمایشی حوزه هنری همچنان به رسالت اصلی خود در زمینه تربیت، آماده‌سازی و اعزام نیروهای کارشناس و نقالان و پرده‌خوانان و همچنین استفاده از گروه‌های مجرب تعزیه‌خوان بنا به درخواست محافل مذهبی که ویژه ایام رمضان ممکن است برنامه داشته باشند، پایبند است.

 

آمادگی دفتر تعزیه حوزه هنری در اجرای برنامه‌های نمایشی ماه رمضان/حضور شخصی در نمایشگاه قرآن

محسن میرزاعلی، مدیر دفتر تعزیه و آئین‌های نمایشی حوزه هنری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: با وجود آنکه آمادگی لازم برای حضور پرشور در نمایشگاه قرآن امسال به منظور برپایی مجالس نقالی، پرده‌خوانی مذهبی و همچنین تعزیه‌گردانی را داشتیم و در این راستا طرح خود را از سوی دفتر تعزیه نیز به منظور بررسی به کمیته هنری این دوره از نمایشگاه قرآن ارائه کردیم اما گویا از سوی مسئولان، مورد موافقت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: با این وجود دفتر تعزیه و آئین‌های نمایشی حوزه هنری همچنان به رسالت اصلی خود در زمینه تربیت، آماده‌سازی و اعزام نیروهای کارشناس و نقالان و پرده‌خوانان و همچنین استفاده از گروه‌های مجرب تعزیه‌خوان بنا به درخواست محافل گوناگون هنری و مذهبی که ویژه این ایام ممکن است برنامه داشته باشند، پایبند است.

میرزاعلی تصریح کرد: به هر حال در این ایام مبارک ما با مناسبت‌های گوناگون مواجه هستیم که از جمله مهمترین آنها میلاد امام حسن(ع)، شبهای قدر و شهادت حضرت علی(ع) است و مجالس تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی از جمله وجوه مؤثر نمایشی است که می‌تواند در هر محفل و مجلس و مراسمی بر غنای هر چه بیشتر اوقات روزه‌داران در مواجهه با این آثار که اغلب به روایات قرآنی و مذهبی می‌پردازند، بیافزاید و ما آماده همکاری در حد بضاعت خود با تمامی این محافل هنری و مذهبی هستیم.

مدیر دفتر تعزیه و آئین‌های نمایشی حوزه هنری با اشاره به اینکه شاید محدود شدن فعالیت‌های هنری در جریان برپایی نمایشگاه قرآن، کمبود بودجه و اعتبار اختصاص یافته به آن باشد گفت: با این وجود شخصاً 10 شب در این نمایشگاه با اجرای نقالی و پرده‌خوانی در خدمت بازدیدکنندگان از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هستم که اغلب به قصص قرآنی اختصاص خواهد داشت.

یادآور می‌شود، بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم از فردا شنبه 29 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام

 

 

captcha