گسترش برنامه‌های فرهنگی منکرات را کاهش می‌دهد
کد خبر: 3715477
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

گسترش برنامه‌های فرهنگی منکرات را کاهش می‌دهد

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و جلوگیری از منکرات باید برنامه‌های فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی گسترش یابد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته در جلسه ستاد امر به معروف و نهی‌از منکر استان، گفت: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و جلوگیری از منکرات باید برنامه های فرهنگی مبتنی بر آموزه های دینی گسترش یابد.

گسترش برنامه0إهای فرهنگی منکرات را کاهش می‌دهد

وی، با بیان اینکه باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از تذکر لسانی تفکیک کرد، افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از معروف و منکر شناخت لازم را داشته باشند و در کنار آن احتمال دهند کلامشان در طرف مقابل تاثیر خواهد گذاشت.

امام جمعه تبریز افزود  همانطوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان فرموده‌اند تذکر لسانی وظیفه‌ای همگانی است و اقشار مختلف مردم باید در زمان مشاهده منکر تذکر دهند اما به دنبال نتیجه نباشند.

وی با تاکید بر اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر را از درون خانواده‌های خود شروع کرد، گفت: در انجام این فریضه بسیار مهم الهی و اجتماعی نباید در مقابل مردم قرار گرفت بلکه باید با آنها همراه شد و با گسترش برنامه های فرهنگی، منکرات را کاهش داد.

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان اینکه قبل از انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به تاثیر آن فکر کرد، تصریح کرد: مبلغان دینی در ایام مختلف سال از جمله ماه مبارک رمضان در فضاهای عمومی و پارک ها به انجام این فریضه اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ایجابی بودن برنامه‌های پیش بینی شده اثرگذاری بیشتری دارد، گفت: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی برگزاری کلاس‌های درس اخلاق نمونه ای از کاری های ایجابی اثرگذار میتواند باشد.

انتهای پیام

captcha