طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود
کد خبر: 3715493
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 12 مبلغ اعزامی از قم به همراه تعدادی از مبلغان بومی و حوزوی استان در بقاع متبرکه و پنج بوستان بزرگ تبریز فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: روحانیان اعزامی با برپایی خیمه معرفت و برگزاری برنامه‌های فرهنگی پاسخگوی نیازهای معنوی مؤمنان روزه‌دار خواهند بود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اوقاف استان، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، امروز در ویژه برنامه ضیافت الهی و در جمع مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی مناطق مختلف امری مهم و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

اجرای طرخ ضیافت الهی

وی با بیان این‌که بقاع متبرکه استان به عنوان مراکز مذهبی همه روزه میزبان مؤمنان، متدینین و گردشگران داخلی و خارجی هستند، خاطرنشان کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی با حضور مبلغان بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم در صحن امامزادگان شاخص استان آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 12 مبلغ اعزامی از قم به همراه تعدادی از مبلغان بومی و حوزوی استان در بقاع متبرکه و پنج بوستان بزرگ تبریز فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: روحانیان اعزامی با برپایی خیمه معرفت و برگزاری برنامه‌های فرهنگی پاسخگوی نیازهای معنوی مؤمنان روزه‌دار خواهند بود.

حجت‌الاسلام مصائبی ارایه مشاوره‌های مذهبی و خانوادگی، پاسخگویی به شبهات دینی و دیدار چهره به چهره مبلغان با مردم را از جمله برنامه‌های مربوط به خیمه‌های معرفت در امامزادگان برشمرد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی دارای 200 امامزاده ثبت شده و هفت هزار و 100 مسجد است که بخش قابل توجهی از این مراکز دینی فاقد مبلغان حوزوی هستند.

وی با اشاره به این‌که رمضان، ماه طهارت، پاکی، تقوا و خودسازی معنوی است، خاطرنشان کرد: در این ماه می توان مراحل قرب الهی و سیر و سلوک الهی را با گام‌های سریع و استوار طی کرد، گفت: امیدواریم با اجرای طرح ضیافت الهی و برگزاری برنامه های جذاب و نشاط آور، بتوان جوانان را به سمت امامزادگان و مساجد سوق داد.

حجت‌الاسلام مصائبی افزود: یکی از دلایل موفقیت استان‌های دیگر در معرفی امامزاده‌ها و بقعه‌ها، وجود ظرفیت‌های بزرگ گردشگری و حضور مسافران در این حوزه است که معرفی امامزادگان می‌تواند تأثیرگذار بر بحث جذب گردشگر باشد و ما هرقدر امامزادگان را در داخل کشور یا از خارج کشور معرفی کنیم، گردشگران زیادی برای زیارت آنها خواهند آمد.

وی همچین از اجرای مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان با حضور قاریان ممتاز استانی و کشوری در مصلای امام خمینی(ره) تبریز خبر داد و گفت: ویژه برنامه سحری با عنوان "رحمت باخیشی" نیز همه روزه از ساعت ۳ بامداد از آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز به صورت مستقیم پخش می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در پایان یادآور شد: استان در مجموع بیش از 6 هزار موقوفه دارد که در طول یک ماه گذشته 10 وقف جدید ثبت شده ‌است، مصمم هستیم تا پنج سال آینده، درآمد موقوفات آذربایجان شرقی را 10 برابر افزایش دهیم.

انتهای پیام

captcha