لزوم حفظ و صیانت از آثار گذشتگان
کد خبر: 3715496
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

لزوم حفظ و صیانت از آثار گذشتگان

گروه سیاسی - امام جمعه ارومیه بر لزوم حفظ و صیانت از آثار گذشتگان تاکید کرد.

لزوم حفظ و صیانت از آثار گذشتگان

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه بیان کرد: امروز روز موزه‌هاست و باید آثار گذشته حفظ شوند و قدر آنان را بدانیم چرا که این آثار همچون عبرت‌هایی هستند که باید از آن‌ها پند بگیریم.

وی با تبریک فرارسیدن ماه مهمانی خدا افزود: باید قدر تمام لحظات این ماه را بدانیم تا بتوانیم ار فضایل بی شمار آن بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی یادآور شد: امام سجاد در صحیفه سجادیه فرموده‌اند خداوندا به‌گونه‌ای کن تا فضیلت رمضان را بدانیم و حرمت آن را بدانیم و حفظ کنیم و کارهایی که ما را از آن منع کرده‌ای دور باشیم و در این ماه بتوانیم روزه‌بگیرم و اعضا و جوارح خود را از گناه دور کنیم.

وی ادامه داد: 70 سال پیش رژیم غاصب اسرائیل اعلام استقلال کرده و آمریکا و شوروی آن را به رسمیت شناختند و 70 سال است همانند غده سرطانی به جان مسلمانان و کشورهای اسلامی افتاده اند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: اینان هر روز دشمنی خود را با اسلام و مسلمانان بیشتر می‌کنند و به‌تازگی آمریکا که سفارت خود را به قدس آورده است 2 هزار نفر در اعتراضات به این امر کشته یا زخمی شده‌اند و وظیفه مسلمانان و کشورهای اسلامی این است که در مقابل اسرائیل و اقدامات اسلام ستیزانه آن بایستند و اعتراض خود را به گوش دشمنان اسلام برسانند.

وی تصریح کرد: برخی کشورهای اسلامی برخلاف وظیفه‌ای که بر عهده آنان است و باید در مقابل این نظام غاصب بایستند ولی در کنار این کشور می‌ایستند و به آنان کمک می‌کنند که بر اساس گفته قرآن این امر به دلیل کم شدن ایمان در کشورهای اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کشورهای اسلامی باید در کنار هم بایستند و در مواقع لزوم با دشمنان اسلام مقابله کنند، همچون کشورهای طاغوت که اتحادیه تشکیل داده‌اند در مواقع لزوم برای هدف مشترک تلاش کنند.

انتهای پیام

captcha