جلسات قرآن کریم در یزد فراگیر می‌شود
کد خبر: 3715502
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

جلسات قرآن کریم در یزد فراگیر می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از اجرای طرح «نهضت قرآنی» خبر داد و گفت: در این طرح هر طلبه باید یک جلسه قرآن داشته باشد و با توجه به تحصیل 5 هزار نفر، باید پنج هزار جلسه قرآنی تشکیل شود.

جلسات قرآنی در یزد فراگیر می‌شود

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اجرای دو طرح ویژه ماه مبارک رمضان در استان اظهار کرد: طرح «نهضت قرآنی» از جمله طرح هایی است که در این استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: در این طرح هر طلبه باید یک جلسه قرآن داشته باشد و با توجه به اینکه در استان 5 هزار حوزوی مشغول به تحصیل هستند باید پنج هزار جلسه قرآنی تشکیل شود.
حسن پور افزود: هدف این است که هر طلبه در هر جایی از شهر می تواند جلسه ای قرآنی تشکیل دهد و بانوان ضمن حضور در این جلسات از قرائت و تفسیر قرآن بهره مند شوند.
وی تقویت ایمان و باورهای اسلامی بین زنان، فعال سازی دانش آموختگان و مبلغان، افزایش سرانه قرائت قرآن در بین جامعه و....را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: در این جلسات بانوان با روخوانی و روان خوانی قرآن کریم بیشتر آشنا می شوند و انگیزه حفظ موضوعی و حفظ قرآن در آنها تقویت می شود.
وی همچنین از اجرای طرح «نور هدایت» خبر داد و اظهار کرد: این طرح حفظ جزء 30 و در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظ و با شعار هر جلسه یک حافظ در این استان اجرا می شود.
حسن پوربا اشاره به اینکه در واقع این طرح فرصتی را برای طلبه مبنی بر حفظ جزء 30 و بانوان حاضر در جلسه فراهم می کند گفت: در این طرح طلاب سطح دو تفسیر نمونه از جزء 30 و طلاب سطح سه و چهار تفسیر المیزان از جزء 30 را آموزش می دهند.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: این طرح ها در ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد و پس از ماه مبارک رمضان نیز دو هفته یکبار ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha