اروپا در حرف حامی ایران است؛ در عمل حامی آمریکا
کد خبر: 3715506
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

اروپا در حرف حامی ایران است؛ در عمل حامی آمریکا

گروه سیاسی- امام جمعه کرج گفت: بعد از خروج از برجام اعتماد به کشورهای اروپایی اشتباه است، تجربه نشان داده که اروپا بین ایران و آمریکا، آمریکا را ترجیح می‌دهد.

اروپا در حرف حامی ایران است، در عمل حامی آمریکا

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، 28 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه کرج بابیان اینکه صهیونیست‌ها قصد غلبه و حاکمیت بر فلسطین رادارند، اظهار کرد: ۷۰ سال از مذاکره فلسطینی‌ها می‌گذرد و چیزی جز عقب ماندن و از دست دادن بیش از ۷۰ درصد از سرزمین عایدشان نشده است.
وی با تأکید بر اینکه اسرائیل این غده سرطانی باید از صفحه روزگار محو شود، گفت: هر مسلمانی وظیفه دارد که برای دفاع از مردم فلسطین قیام کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه تنها راه مبارزه و مقاومت است، تصریح کرد: در مقابل متجاوز چاره‌ای جز مبارزه و مقاومت نیست.
حسینی همدانی خطاب به آنانی که در پی مذاکره با آمریکا هستند، گفت: فلسطین می‌تواند درس عبرت باشد، اروپا مشکلات ایران را حل نمی‌کند و این خیال کاملاً اشتباه است، کشورهای اروپایی زمانی که منافع آمریکا در میان باشد منافع خودشان را کنار می‌گذارند.
امام جمعه کرج با بیان اینکه آنچه که جلوی توطئه‌ها و دسیسه آمریکا را می‌گیرد اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: بعد از خروج از برجام اعتماد به سه کشور اروپایی اشتباه است و تجربه نشان داده که این سه کشور بین ایران و آمریکا، آمریکا را ترجیح می‌دهند.
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب برجام را برای مردم صادقانه تشریح کردند، گفت: چرا برخی مسئولان اشتباهات خود را قبول نمی‌کنند و برای فرار از عملکرد خود دروغ می‌گویند.
وی با اشاره به اینکه مردم و کشور نباید معطل مذاکره با اروپا شوند، گفت: اتحادیه اروپا هیچ تضمینی به ایران نمی‌دهد و معاون وزیر خارجه کشورمان در مقابل عدم تضمین دهی اروپا می‌گوید که ما با شرکت‌های خصوصی اروپایی تعامل می‌کنیم.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به 30 اردیبهشت ماه، روز جمعیت اشاره کرد و گفت: اگر موضوع کاهش رشد جمعیت در کشور جدی گرفته نشود خسارت‌های جبران ناپذیری در آینده متوجه کشور می‌شود.
نماینده ولی فقیه در البرز ابرازکرد: دشمن سرمایه‌گذاری زیادی برای انحراف نسل جوان جامعه اسلامی کرده و از خوراک تا سبک زندگی ما را تحت نظر قرار داده است که باید در این بخش با هوشیاری تمام ضمن برطرف کردن نیازهای جوانان و آینده سازان، توطئه‌ها را رصد کنیم.
امام جمعه کرج همچنین با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: سوم خرداد روزی است که ملت ایران دست متجاوزان را از این خاک قطع و این روز نماد مقاومت ملتی است که با ایستادگی و پایمردی و با بهره گیری از تفکر بسیجی در مقابل متجاوزان ایستاد و به پیروزی رسید.
وی گفت: امروز این نماد تبدیل به گفتمان آزادی مبارزان اسلامی در اقصی نقاط جهان شده، امام(ره) و رهبری بارها بیان کردند که خرمشهرهای زیادی در پیش داریم که باید مقاومت کنیم تا به سرمنزل مقصود برسیم.
انتهای پیام./

captcha