طرح بازرسی ویژه ماه رمضان در یزد اجرایی می‌شود
کد خبر: 3715509
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

طرح بازرسی ویژه ماه رمضان در یزد اجرایی می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، طرح بازرسی ویژه در سطح بازار تمامی مناطق استان یزد اجرایی می‌شود.

طرح بازرسی ویژه ماه رمضان در یزد اجرایی می‌شود

به گزارش ایکنا از یزد، محمد حسین ماجدی اردکانی، مدیرکل اداره استاندارد استان یزد اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان، طرح بازرسی ویژه در سطح بازار تمامی مناطق استان یزد اجرایی می شود.

وی افزود: البته در طول سال نیز، بازرسان و کارشناسان تحت پوشش اداره کل در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استانداردسازی) در سطح بازار استان مشغول بازرسی  و نمونه برداری هستند ولی در ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت مصرف کالاها خصوصاً در حوزه صنایع غذایی، این طرح حالت ضربتی و ویژه دارد.

ماجدی ادامه داد: اين طرح که تا پایان ماه مبارك رمضان ادامه دارد از كالاهاي پرمصرف از قبيل انواع فرآورده هاي لبني، شكر، زعفران، روغن سرخ كردني، روغن خوراكي مصرفي خانوار، انواع چای، زولبيا و باميه، سیر و پیاز سرخ شده که در مراكز فروش، عرضه می شود، بازرسي و نمونه برداري انجام مي شود.

این مقام مسئول گفت: متعاقب بازرسی ها و نمونه برداری هایی که صورت می پذیرد، ما می توانیم از طریق آزمون ها و کنترل های که بر روی مواد مصرفی مردم انجام می دهیم از رسیدن موادغذایی، سالم، بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه دار استان اطمینان حاصل نماییم .

مدیرکل استاندارد یزد تاکید کرد: استفاده از کالاهای با کیفیت و استاندارد، حق شهروندان بوده و در ایجاد و پایداری سلامت مردم نقش به سزایی دارد و در واقع هدف اصلی اجرای این طرح، سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد است، که ضمن جمع آوری کالاهای غیراستاندارد، باعرضه کنندگان متخلف طبق مواد قانونی موجود برخورد حقوقی می شود.

دبیر شورای استاندارد استان یزد گفت: بازرسان اصلی، مردم فهیم و شریف استان هستند،  آنها می توانند به محض مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا حتی به منظور کسب اطلا عات بیشتر،عدد و کد 10رقمی زیرعلامت استانداردملی ایران را که بروی کالا درج و حک شده است، را به شماره
1517 1000 پیامک نموده که پس از چند لحظه از طریق پاسخ دریافتی می توانند از صحت وجود نشان استاندارد ایران، تاریخ اعتبار پروانه، مشخصات و آدرس سازنده، مشخصات کالاو تاریخ تولید اطمینان حاصل نمایند.
منبع: اداره استاندارد یزد

انتهای پیام

captcha