آورده‌های ماه رمضان باید برای تمام سال ماندگار شود
کد خبر: 3715511
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

آورده‌های ماه رمضان باید برای تمام سال ماندگار شود

گروه معارف- رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه با تأکید بر ضرورت تقویت بنیه فرهنگ دینی جامعه در ماه رمضان گفت: آورده‌های فرهنگی، دینی، اجتماعی و معنوی این ماه باید برای تمام سال ماندگار شود.

آورده‌های ماه رمضان باید برای تمام سال ماندگار شود

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه  با تأکید بر ضرورت تقویت بنیه فرهنگ دینی جامعه در ماه رمضان اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی برای از خود رستن و به حق پیوستن، جذب خدا و دفع شیطان و ماه دنیا گریزی و سعادت گرایی است، ماهی است که باید توان معنوی انسان‌ها در این ماه به منصه ظهور برسد یعنی هرکسی به ظرفیت وجودی خود در این ماه پی ببرد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: وقتی انسان صائم در عین گرسنگی و تشنگی لب به غذا و آب نمی‌زند، با وجود ایجاد شرایط و مفقود بودن موانع خطا نمی‌کند، نشان می‌دهد که توان، عزم و اراده‌ای قوی دارد که در این ماه به نمایش گذاشته می‌شود. مشکلات زندگی ناشی از دل‌بستگی و وابستگی به تعلقات در زندگی است که در حقیقت ماه رمضان زمینه گسستن از این تعلقات را برای انسان فراهم می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه، افزود: مهم‌ترین نکته در ماه رمضان این است که بیشتر به جامعه بپردازیم یعنی فقط به صیام و قیام شخصی خودمان بسنده نکنیم، بلکه هم تطهیر نفس و هم تطهیر جامعه را در نظر داشته باشیم؛ چرا که دین اسلام، دین اصلاحات به معنای دفع مفاسد از جامعه است و به هر میزان که بتوانیم مفاسد را از حوزه زندگی خود و جامعه حذف کنیم به اهداف دینی نزدیک‌تر می‌شویم.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه‌داریم که در ماه رمضان نسبت به تقویت بنیه فرهنگ دینی جامعه با التزام به بایدهای فرهنگی تلاش کنیم و راهکارهایی برای تداوم و استمرار فرهنگ ایمانی، اعتقادی و اسلامی در زندگی شخصی و اجتماعی مردم برای تمام طول سال ارائه کنیم.

امام‌ جمعه ابرکوه تأکید کرد: آورده‌های فرهنگی، دینی، اجتماعی و معنوی ماه رمضان تنها مختص این ماه نیست و باید آن را برای تمام روزهای سال ماندگار کرد.

منبع: ارشاد یزد

انتهای پیام

captcha