اشتغال زایی برای ۱۲۰ هزار بیکار در روستاهای کشور
کد خبر: 3715540
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵

اشتغال زایی برای ۱۲۰ هزار بیکار در روستاهای کشور

گروه اجتماعی- وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در خراسان شمالی گفت: برای ۱۲۰ هزار بیکار در سطح روستاها اشتغال زایی می شود.

اشتغال زایی برای ۱۲۰ هزار بیکار در روستاهای کشور

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، علی ربیعی امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان در بجنورد اظهارکرد: با توجه به وجود ۴۰۰ هزار بیکار در سطح روستاهای کشور این در حالیست که اشتغال زایی برای ۱۲۰ هزار از این افراد هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح های اشتغال فراگیر 200 هزار میلیارد ریال اعتبار منظور شده، گفت: با توجه به اینکه اختصاص این اعتبار تسهیلاتی در توسعه اشتغال امری مهم بوده این در حالیست که هدف تنها پرداخت تسهلات نیست بلکه رویکرد ایجاد زنجیره و کمک به بازار است.

وی با بیان اینکه سهم استان از این رقم 200 میلیارد ریال است، یادآورشد: در صورت موفقیت در جذب این اعتبار پیش بینی شده، میزان آن افزایش می یابد.

ربیعی با اشاره به گلایه های رئیس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه خراسان شمالی مهاجر فرست شده است، عنوان کرد: علل مختلفی در این موضوع دخیل بوده و  این مهم صرفا به علت مسائل اقتصادی نبوده و به این معنا نیست که توسعه ای در کار نبوده است.

وی با اشاره به اینکه کشور در هفت، هشت سال گذشته با رکود شدید اقتصاد روبه رو بود و در این راستا تعدادکارفرماییان کاهش یافته است، گفت: آثار رکود در سه سال خودنمایی می کند و اکنون نسبت کارآفرینی و کارفرمایی به شاغلان بیش از سه درصد است.

ربیعی با تاکید بر اینکه کانون توسعه  از ملزومات توسعه بوده و خراسان شمالی برای توسعه به یک کانون نیاز دارد، افزود:هیچ استانی بدون کانون توسعه رشد نیافته است.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های فراوان این استان باید نمایندگان در کنار استاندار از این ظرفیت ها برای رشد و توسعه استان استفاده کنند.

ربیعی با اظهار تاسف از تاخیر ایجاد شده در اجرای طرح توسعه پتروشیمی، گفت: این طرح در زمان کلنگ زنی هم، مخالفان زیادی داشت اما در هر صورت برای اجرای این طرح باید شرکت جدیدی ایجاد شود و سهامداران چه پای کار بیایند و چه نیایند این مهم و تامین خوراک گاز از وزارت نیرو پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد توسعه مجتمع پتروشیمی خراسان تنها پروژه ای بود که در سفر رئیس دولت یازدهم به این استان تاکنون اجرایی نشده است.

وی با عنوان کرد: اجرای این پروژه از مطالبات مردمی است و باید برای اجرای آن اهتمام شود.

وی با اشاره به وقوع زلزله 5.7 ریشتری در اردیبهشت سال گذشته ادامه داد: تاکنون دو هزار 100 واحد بازسازی و تعمیری به مردم واگذار شده است و برای اجرای ساخت آن ها تاکنون 283 میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است.

وی اظهار کرد: اعطای تسهیلات به مشاغل اسیب دیده ناشی از زلزله یکی از اقداماتی بوده که باید صندوق کارآفرینی امید در استان انجام می داد اما هنوز بخشی از این تسهیلات ارائه نشده است.

صالحی در ادامه از تصویب 106 میلیارد تومان برای ساخت سد گلمندره، دریافت مجوز برای دو درمانگاه شبانه روزی در شهرستان راز و جرگلان، انجام توافق نامه با مرکز صدا و سیما در  تهران به منظور اینکه خراسان شمالی به طور کامل تحت پوشش شبکه دیجیتال قرار گیرد خبر داد.

وی بیان کرد: علاوه بر آن با آستان قدس رضوی توافق شده است تا آستان قدس نسبت به ساخت درمانگاه خیریه که بیماران را به صورت رایگان ویزیت کند و همچنین احیاء تعدادی از قنوات که اعتبار آن به صورت نصف نصف تامین می شود، اقدام کند.

وی در ادامه تصریح کرد: مجتمع فولاد اسفراین در لیست خصوصی قرار دارد و خواهان آن هستیم تا این واحد تولیدی از لیست خصوصی سازی به منظور ادامه اجرای طرح های توسعه ای آن انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: شرکت آلومینیای جاجرم نیز در لیست خصوصی سازی قرار داشت که هم اکنون از این لیست خارج شد و به احتمال فراوان در تابستان سال جاری شاهد راه اندازی فاز شمش این واحد نیز خواهیم بود.

وی گفت: تصویب ایجاد درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی بجنورد، ساخت مرکز توانبخشی، افزایش بیمه قالی بافی و برگشت پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان به فرودگاه بجنورد از مطالبات مردم این استان از دولت است.

captcha