مسئولان با ابتکار قرآن را بخشی از زندگی اداری خود کنند
کد خبر: 3715559
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
ربیعی در گفت‎وگو با ایکنا؛

مسئولان با ابتکار قرآن را بخشی از زندگی اداری خود کنند

گروه جامعه ــ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نهادینه کردن آموزه‎های قرآنی در خود مسئولان مهمترین حرکت و اقدامی است که می‎تواند در جهت تحقق و تبیین آموزه‎های دینی و قرآنی در جامعه انجام داد، گفت: ضروری است مسئولان نهاد‌های دولتی و غیردولتی با ابتکار خود، قرآن را بخشی از زندگی اداری خود کنند.

کرامت کارگر در جایی است که کالای ایرانی اعتبار داشته باشد

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش مبانی دینی و قرآنی در پیشرفت و تحقق جامعه موفق و اینکه تا چه میزان مسئولان دولتی توانسته‎اند مبانی دینی و قرآنی را در جامعه نهادینه کند، گفت: اسلام، دینی جامع برای تمام دنیا است و برای بازسازی زندگی دنیایی، آموزه‎های ارزنده‎ از قرآن به بشریت هدیه کرده است، که در پرتو این آموزه‎ها، انسان مسلمان و به تبع آن جامعه اسلامی می‎تواند به آبادانی زندگی دنیوی و سعادت حیات اخروی نزدیک شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس ضروری است که در جامعه اسلامی تمامی مسئولان نهاد‌های دولتی و غیردولتی با ابتکارات خود، قرآن را بخشی از زندگی اداری خود کنند؛ البته در کنار این مسئله مهم وظیفه دیگر دولت در اسلام مبارزه با فقر، استقرار عدالت و حمایت از محرومان است.
 
درخشش کشور ما ناشی از پایگاه قرآن و دین بودن در آن است
 
  • وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت باید علاوه بر اقدامات و فعالیت‌های عمرانی، به فرهنگ جامعه نیز توجه ‎کند و لذا بخش بزرگی از مسئولیت فرهنگی کشور بر عهده دولت است؛ درخششی که کشور ما تا به حال در میان سایر کشور‌ها داشته ناشی از همین پایگاه قرآن و دین بودن در آن است.
 
ربیعی با تاکید بر اینکه باید آموزه‎های قرآنی را در مسائلی که امروز با زندگی روزمره مردم سرکار دارند در سیاست‎ها مد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: ما مسئولان باید در قدم اول آموزه‎های قرآنی را در خودمان نهادینه کنیم و بعد گام‎های بعدی را در این حوزه برداریم.
 
دولت برنامه‌ریزی‌های خود را مطابق با آموزه‌های قرآن پیش ببرد
 
وی با بیان اینکه نهادینه کردن آموزه‎های قرآنی در خود مسئولان مهمترین حرکت و اقدامی است که می‎تواند در جهت تحقق و تبیین آموزه‎های دینی و قرآنی در جامعه انجام داد، به ایکنا گفت: دولت همیشه تلاش کرده است که در فعالیت‌های خود از مباحث قرآنی الهام بگیرد؛ در جامعه ما قرآن کریم جایگاه ویژه‌ای دارد و دولت نیز باید برنامه‌ریزی‌های خود را مطابق با آموزه‌های قرآن پیش ببرد و حضور عالمانه و جدی را در صحنه دینی و قرآنی جامعه داشته باشد.
 
انتهای پیام
captcha