اولین رقابت خلق کتاب‌های کامیک برگزار می‌شود
کد خبر: 3715572
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

اولین رقابت خلق کتاب‌های کامیک برگزار می‌شود

گروه ادب ــ انتشارات علمی و فرهنگی اولین رقابت خلق کتاب‌های کامیک(داستان مصور) را برگزار می‌کند.

اولین رقابت خلق کتاب‌های کامیک برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات علمی و فرهنگی، شرایط شرکت در مسابقه و کارگاه این رویداد به این شرح است که نویسندگان و طراحانی که تجربه نویسندگی و تصویرگری برای کامیک و استریپ دارند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.  ارسال چهار صفحه داستان کامل که یک بخش از داستان را روایت کند و یا خود، یک داستان کامل باشد و نکته سوم اینکه داستان‌های ارسالی نباید قبلاً جایی چاپ شده باشند.

برای طراحان ارسال سه نمونه از آثار طراحی که برای داستان کامیک و استریپ کار شده باشد ضروری است. طراحی‌ها می‌تواند چاپ شده یا چاپ نشده باشند. آثار ارسالی (داستان‌ها و طراحی‌ها) باید تا تاریخ 20 خردادماه به دبیرخانه رسیده باشد.

پس از پایان دوره آثار ارائه شده در صورت تایید انتشارات به چاپ خواهند رسید و قرارداد همکاری در آینده با انتشارات بسته خواهد شد.

 این کارگاه همزمان با 5 تیرماه تا 15 شهریورماه به مدت سه ماه برپا خواهد شد. هیئت داوران، ترکیبی از نویسندگان، تصویرگران و کارشناسان کامیک هستند که از میان پروژه‌های به ‌سرانجام رسیده، یک کتاب و پدیدآورندگان آن را به‌ عنوان برنده (مقام اول) اعلام خواهند کرد. هیئت داوران، حداکثر تا ۹ کتاب دیگر را به‌ عنوان پروژه‌های قابل تولید معرفی می‌کنند.

انتشارات علمی و فرهنگی علاوه بر کتاب اول تا ۹ عنوان دیگر و در مجموع حداکثر ۱۰ عنوان کتاب را منتشر خواهد کرد. ممکن است هر ۹ عنوان بعدی، از نظر معیارهای کافی برای نشر، کامل نباشند. در این صورت ناشر مختار است فقط متن یا تصویرهای کتاب را منتشر کند و ملزم به انتشار توأم متن و تصویر نخواهد بود.

جایزه بزرگ این مسابقه، همکاری و خرید اثر توسط انتشارات علمی و فرهنگی خواهد بود. جایزه فوق به منزله‌ حق تألیف و طراحی قطعی است. ناشر برای کتاب‌های بعدی، طبق مقررات عادی خود با نویسندگان یا تصویرگران قرارداد می‌بندد. همچنین به نفرات برگزیده برای هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha