نقش اساسی ائمه جماعات در جذب جوانان به مساجد
کد خبر: 3715578
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

نقش اساسی ائمه جماعات در جذب جوانان به مساجد

گروه فرهنگی- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: مدیریت در مسجد باید همه جانبه باشد و ائمه جماعات نیز روشهای ارتباط گیری را بلد باشند؛ البته همه می توانند در جذب جوانان به مسجد نقش داشته باشند ولی ائمه جماعات نقش اساسی در جذب این قشر دارند.

نقش اساسی ائمه جماعات در جذب جوانان به مساجد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رمضانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: ائمه جماعات از ستونهای مسجد هستند چراکه هم می‌توانند جوان را جذب و هم او را دفع کنند، امام جماعت می‌تواند فراتر از نماز خواندن نقش ایفا کند به همین جهت توقع کار فرهنگی از او بالاست.
وی ادامه داد: امام جماعت باید خوش لباس و خوش رو باشد و با دانش روز حرکت کند، محبوب بوده و دانش مدیریت را نیز بلد باشد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: ائمه جماعت با توجه به جامعه امروز باید یک دوره جامعه شناسی، روانشناسی بگذرانند.
وی اضافه کرد: مدیریت در مسجد باید همه جانبه باشد و ائمه جماعات نیز روشهای ارتباط گیری را بلد باشند؛ البته همه می‌توانند در جذب جوانان به مسجد نقش داشته باشند ولی ائمه جماعات نقش اساسی در جذب این قشر دارند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی با اشاره به اینکه باید مسجد را قلب تپنده جامعه بدانیم، اضافه کرد: مساجد باید از سیاسی بازی دوری کنند چراکه مسجد عبادتگاه و نماد اتحاد و انسجام است و اگر هدفی غیر از این داشته باشد به شکست منتهی می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه مسجد محل اتصال زمینی ها به آسمانی هاست، ابراز کرد: افرادی که در مسجد کار می کنند باید نگاه تیزبینانه و ریزبینانه داشته باشند چراکه مسجد برای همه سلایق است.

انتهای پیام

captcha