تالیف 40 مقاله و 60 پایان‌نامه با موضوع پاسخ به شبهات سها
کد خبر: 3715617
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

تالیف 40 مقاله و 60 پایان‌نامه با موضوع پاسخ به شبهات سها

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس ستاد بین‌المللی پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی با اشاره به کتاب هزار صفحه‌ای سها در نقد قرآن گفت: این ستاد تاکنون 40 مقاله و 60 پایان‌نامه در پاسخ به این شبهات تالیف و مدیریت کرده است.

 تالیف 40 مقاله و 60 پایان‌نامه با موضوع پاسخ به شبهات سها 
حجت‌‌الاسلام والمسلمین اکبر محمودی، رئیس ستاد بین‌المللی پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی در گفت‌وگوبا ایکنا؛ گفت: ستاد بین‌المللی پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی در سال 1394 با هدف پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی، تاسیس شده است.

محمودی با اشاره به مهم‌ترین وظایف این ستاد عنوان کرد: ارائه راه‌کارهای مناسب جهت آسان‌سازی پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی؛ رصد مراکز فعال در عرصه پاسخ‌ به شبهات و سؤالات اسلامی در سطح بین‌المللی همچنین رصد مراکز و شخصیت‌های فعال اسلام‌پژوه به خصوص جوامع غربی و خاورشناسان از جمله وظائف این ستاد محسوب می‌شود.

محمودی تصریح کرد: استخراج شبهات اسلامی مطرح در سطح جهان به خصوص از سوی خاورشناسان و جوامع غیر اسلامی، طبقه‌بندی و تقسیم‌بندی شبهات و سؤالات اسلامی مهم در مقیاس جهانی، حضور فعال  و گسترده در  عرصه مجازی به زبان‌های گوناگون، تجمیع آثار مرتبط با پاسخگویی به شبهات و سؤالات اسلامی به زبان‌های گوناگون در جهان از دیگر وظائف این ستاد محسوب می‌شود.

رئیس ستاد  بین‌المللی پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی تصریح کرد:  تحقیق و مطالعه در زمینه پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی به شکل‌های گوناگون و متنوع؛ چاپ و نشر آثار مرتبط با پاسخگویی به شبهات و سؤالات اسلامی؛ ارتباط با سازمان‌ها، نهادها، مرکزها و شخصیت‌های خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی؛ هماهنگی میان مراکز، سازمان‌ها، ارگان‌ها و شخصیت‌های مرتبط با پاسخ‌گویی به شبهات و سؤالات اسلامی و  قرار دادن امکانات لازم در اختیار دانشمندان، اساتید، طلاب، دانشجویان و پژوهشگران در زمینه پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی از دیگر وظائف این ستاد است.

محمودی با بیان اینکه معرفی مراکز، سازمان‌ها، نهادها و شخصیت‌های پاسخگو به شبهات و سؤالات اسلامی به عموم مردم از جمله وظائف ستاد است بیان کرد: برگزاری نشست‌های علمی جهت ارتقای کمی و کیفی پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی در سطح بین‌المللی از وظایف دیگر این ستاد است.

محمودی با اشاره به مهم‌ترین اهداف این ستاد اظهارکرد: ارتقای کمی و کیفی پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی در سطح بین‌المللی؛ نزدیکی بیش‌تر و بهتر مراکز و شخصیت‌های پاسخگو به شبهات و سؤالات اسلامی در گستره جهانی؛ بروز محصولات و نتایج بزرگ و مهم در عرصه پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی در مقیاس بین‌المللی و  بسترسازی مناسب جهت شناخت درست و حقیقی دین اسلام و قرآن کریم برای جهانیان از دیگر اهداف این ستاد است.

وی افزود: سایت ستاد به نشانی «www.shobahat.com» در محیط مجازی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، همچنین سایت تذکره به نشانی «www.tazkerah.ir» راه‌اندازی شده و مطالب زیادی در این زمینه، وجود دارد.

رئیس ستاد بین‌المللی پاسخ به شبهات و سؤالات اسلامی با بیانه اینکه اجرای کلان‌پروژه‌ها در دستور کار این ستاد قرار دارد عنوان کرد: 60 پایان‌نامه دکتری و ارشد در حوزه و دانشگاه با همین موضوع پاسخ به شبهات با همکاری این  مجموعه مدیریت شده است.

محمودی بیان  کرد: یکی از طرح‌ها، پاسخ به شبهات دکتر سها بود که از این کتاب هزار صفحه‌ای، 40 مقاله و 60 پایان‌نامه استخراج شد که 13 پایان‌نامه آن دفاع شده است.

وی افزود: همچنین تمامی سایت‌های معتبر در مسئله پاسخگویی در سایت نمایه شده و مراکز همکار همچنین نرم‌افزارهای مرتبط نیز نمایه شده است.

انتهای پیام

captcha