افتتاح موزه پلیس کرمان با ۲۰ هزار سند رسمی
کد خبر: 3715642
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

افتتاح موزه پلیس کرمان با ۲۰ هزار سند رسمی

گروه اجتماعی - با حضور استاندار کرمان، فرمانده انتظامی، فرماندار و جمعی از مسئولان استانی، موزه پلیس کرمان شامل ۲۰ هزار سند رسمی در حوزه نظم و امنیت استان کرمان دیروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا بنی‌اسدی فرمانده انتظامی استان کرمان در این مراسم گفت: این موزه به همت دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق شکل گرفته است.
وی افزود: برای شکل‌گیری این موزه تاریخ ۲۷۰۰ ساله پلیس کرمان رصد شده است و ذخیره مهمی در حوزه امنیتی استان کرمان و کشور محسوب می‌شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان به برگزاری نخستین جشنواره اسناد در حوزه نظم و امنیت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی موزه پلیس در ادامه و تکمیل‌کننده جشنواره اسناد است.
علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه ۴۰ درصد گردشگران خارجی در حوزه فرهنگی هستند، گفت: راه‌اندازی موزه‌های این چنینی می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر واقع شود.
وی افزود: سیر تاریخی نظم و امنیت که در موزه پلیس کرمان به نمایش گذاشته شده است، نشان می‌دهد که استان کرمان جایگاه ویژه‌ای در تأمین امنیت کشور داشته و در برنامه‌های حکومت مرکزی اثرگذار بوده است.
رزم‌حسینی بیان کرد: بار اصلی تأمین امنیت در جامعه بر عهده نیروهای انتظامی است و استان کرمان طی سال‌های اخیر با اقداماتی که در حوزه شورای تأمین داشته، رتبه برتر کشوری را در زمینه نظم و امنیت به خود اختصاص داده است.
استاندار کرمان تأکید کرد: اسناد قیمتی و مهمی برای تاریخ‌نگاران و شناسنامه استان در موزه پلیس گردآوری شده است که آحاد مختلف جامعه و به ویژه دانش‌آموزان می‌توانند از آن بهره ببرند.
انتهای پیام

captcha