پیاده‌سازی فرهنگ قرآنی از ضرورت‌های امروزی جامعه است
کد خبر: 3715650
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

پیاده‌سازی فرهنگ قرآنی از ضرورت‌های امروزی جامعه است

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه پارس‌آباد در دیدار با فعالان قرآنی گفت: پیاده‌سازی محتوا، مفهوم و فرهنگ قرآنی از ضرورت‌های امروزی جامعه است و سفارش پیامبر(ص) و امامان‌ معصوم(ع) به مسلمانان، فرهنگ قرآن با محوریت محتوا و مفهوم است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رشادی، امام جمعه شهرستان پارس‌آباد اردبیل در دیدار با جامعه قرآنی که پنجشنبه، 27 اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه برگزار شد، بیان کرد: پیاده‌سازی محتوا، مفهوم و فرهنگ قرآنی از ضرورت‌های امروزی جامعه است و سفارش پیامبر(ص) و امامان‌ معصوم(ع) به مسلمانان، فرهنگ قرآن با محوریت محتوا و مفهوم است.

وی با اشاره به اینکه از اعمال سفارش‌شده برای فرد روزه‌دار تلاوت قرآن است، گفت: کتاب الهی سرتاسر نور است و اگر انسان در اوقات عادی هم به قرائت قرآن مشغول شود، وجودش نورانی می‌شود.
رشادت از چهره‌های قرآنی خواست که فقط به قرائت قرآن بسنده نکنند و برای اجرای فرهنگ، محتوا و مفهوم قرآن در جامعه تلاش کنند. همچنین نسبت به مسائل، منکرات و افرادی که در جامعه مفاسد اجتماعی تولید می‌کنند، حساس باشند و احساس مسئولیت کنند؛ زیرا در مقابل خداوند متعال مسئول خواهند بود.

امام‌ جمعه پارس‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هدف از روزه‌گرفتن فقط امساک، نخوردن و نیاشامیدن نیست؛ بلکه عمل روزه‌داری باید انسان را از محرمات دور کند و اگر انسان یک ماه مداوم علاوه بر روزه‌داری از محرمات پرهیز کند به درجه بزرگی دست یافته است.

یادآور می‌شود، در این محفل قرآنی قاریان و حافظان به مدت سه ساعت به تلاوت آیات الهی پرداخته و پس از اقامه نماز جماعت به امامت امام جمعه پارس‌آباد قرآنیان ضیافت افطار را میهمان امام جمعه این شهر بودند.


سعید عزیزی
انتهای پیام

captcha