عزت ملی و اجرای عدالت اجتماعی؛ عالی‌ترین آرمان امام راحل(ره)
کد خبر: 3715663
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

عزت ملی و اجرای عدالت اجتماعی؛ عالی‌ترین آرمان امام راحل(ره)

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان به تشریح اهداف بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: عزت ملی و تلاش برای اجرای عدالت اجتماعی، عالی‌ترین آرمان امام راحل(ره) بود.

عزت ملی و اجرای عدالت اجتماعی؛ عالی‌ترین آرمان امام راحل(ره)

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، شنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان، اظهارکرد: از فرصت ماه رمضان برای تقویت فرهنگ عمومی و حفظ حرمت ماه رمضان استفاده کنیم.
وی حفظ حرمت ماه رمضان را وظیفه‌ای همگانی ذکر کرد و ادامه داد: همه باید از روزه‌خواری جلوگیری کنیم و تاکید بر این است که دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی برای جلوگیری از روزه‌خواری اقدام کنند.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که امام راحل به گردن همه ما حق دارد، عنوان کرد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام بزرگوار ما اهدافی را در انقلاب اسلامی دنبال کرد که ما به‌خاطر آن‌ها سربلند هستیم.

احیای اسلام ناب مهم‌ترین اقدام امام بود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان احیای اسلام ناب را مهم‌ترین اقدام امام ذکر کرد و افزود: پرچ‌مداری اسلام ناب و استقلال کشور اهداف دیگر امام بود که تحقق پیدا کرد.
امام جمعه خرم‌آباد عزت ملی و حفظ عدالت اجتماعی را عالی‌‌ترین آرمان معمار انقلاب اسلامی ایران برشمرد و با ذکر این مطلب که امام از اجانب بدش می‌آمد، خاطرنشان کرد: شروع قیام امام ماجرای کاپیتولاسیون بود.
وی تصریح کرد: مبارزه با ظلم و تبعیض هدف دیگر امام بود، کمااینکه امام با دست خالی جوانان را به صحنه آورد و با تکیه بر مردم پیروز شد.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که دستاورد مجاهدت امام، نطام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: بر ما وظیفه است که نظام را حفظ کرده و وارث شایسته‌ای برای امام بوده و از اهداف و آرمان‌های امام پاسداری کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان حاکمیت اسلام را آرمان دیگر امام راحل ذکر کرد و این‌که همه ما احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشیم، عنوان کرد: تاکید امام بر خدمتگزاری بی‌منت به مردم بود، کمااینکه مسئولین ما از جنس مردمند و باید برای مردم باشند.

ضرورت بازخوانی وصیت‌نامه امام برای نسل جوان

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: مسئله جلوگیری از ورود اجانب، استکبارستیزی ایجاد وحدت هدف دیگر امام خمینی(ره) بود، این در حالی‌است که روز قدس، هفته وحدت و وحدت حوزه و دانشگاه اهداف امام بود، لذا می‌طلبد که در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام، تلاش شود تا مراسم باشکوه برای امام برگزار کنند.
وی تصریح کرد: بازخوانی از وصیت‌نامه امام مخصوصاً برای نسل جوان در این ایام برگزار شود.

انتهای پیام

captcha