خرم‌آباد، میزبان هشتمین جشنواره «به لهجه شقایق» می‌شود
کد خبر: 3715674
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
با محوریت شهیدان سعیدی و نقدی؛

خرم‌آباد، میزبان هشتمین جشنواره «به لهجه شقایق» می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان، گفت: هشتمین جشنواره «به لهجه شقایق» سال آینده به میزبانی شهرستان خرم‌‌آباد و با محوریت شهیدان نعمت‌الله سعیدی از سپاه پاسداران و شاه‌مراد نقدی از ارتش نبرگزار خواهد شد.

خرم‌آباد میزبان هشتمین جشنواره «به لهجه شقایق»/برگزاری جشنواره با محوریت شهیدان سعیدی و نقدی

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز، 29 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که هفتمین جشنواره «به لهجه شقایق» عصر امروز شنبه، 29 اردیبهشت در پلدختر برگزار می‎شود، گفت: از هر ابزار و امکاناتی که در اختیار داشته برای تبلیغ فرهنگ شهادت و جهاد در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از سال 87 در لرستان سالانه سلسله جشنواره‌هایی با نام «به لهجه شقایق» برگزار شده است که در این جشنواره‌ها هنرمندان انقلابی با خلق آثاری در قالب شعر، خاطره و داستان به معرفی شهدای لرستان می‌پردازند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: جشنواره به لهجه شقایق امسال با محوریت سردار شهید شکاری برگزار می‎شود.
وی گفت: در هفتمین دوره این جشنواره بیش‌از 100 نویسنده با 775 اثر ادبی شامل 400 شعر، 300 خاطره و 75 داستان شرکت دارند که از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره‌های قبل پیشرفت قابل‌توجهی دارد.
وی تصریح کرد: قرار بر این است که جشنواره‌ها به نام شهدای شاخص هر منطقه نام‌گذاری شود و به همین منظور جشنواره بعدی در خرم‌آباد به نام دو شهید گرانقدر نعمت‌الله سعیدی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شاه‌مراد نقدی از ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام

captcha