اجرایی شدن 10 برنامه راهبردی و سیاست ابلاغی حوزه سوادآموزی در سال 97
کد خبر: 3715722
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

اجرایی شدن 10 برنامه راهبردی و سیاست ابلاغی حوزه سوادآموزی در سال 97

گروه اجتماعی- سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی در گروه سنی 49-10 سال را سند راهبردی و جهت‌ساز معاونت عنوان کرد گفت: 10 برنامه راهبردی و سیاست ابلاغی حوزه سوادآموزی در سال 97 اجرایی می‌شود.

10 برنامه راهبردی و سیاست ابلاغی در سال 97 در حوزه سوادآموزی اجرایی می شود

به گزارش ایکنا از کردستان، صدیقه عبداللهی، سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان امروز، 29 اردیبهشت ماه در نشست گروه بهبود کیفیت آموزش سوادآموزی استان، برنامه‌ها و سیاست‌های اولویت‌دار حوزه سواد آموزی در سال 97 را تشریح کرد.
وی برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی در گروه سنی 49-10 سال را سند راهبردی و جهت‌ساز معاونت عنوان کرد و تمرکز زدایی و کاهش تصدی‌گری، توسعه مشارکت های بین بخشی و فرابخشی و انعطاف پذیری در رویه‌ها و روش‌های سواد آموزی را از رویکردهای ابلاغی توسط سازمان نهضت سواد آموزی کشور بر شمرد.
عبدالهی بیان کرد: گسترش فرصت‌های یادگیری و ارائه آموزش‌های برخوردار از کیفیت و بهبود کار آمدی و اثربخشی سازمان برای ایفای نقش و انجام ماموریت اهداف برنامه‌های ابلاغی است.
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی حوزه در سال جاری بیان کرد: گسترش فرصت‌های یادگیری و ارائه آموزش های باکیفیت، بهبود و کارآمدی و اثربخشی برای ایفای نقش و تسهیل فرآیند جذب و آموزش بی‌سوادان و کم سوادان گروه هدف، توسعه مراکز یادگیری محلی با مشارکت دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد، تقویت مشارکت بین بخشی و افزایش ظرفیت همکاری مؤسسات غیر دولتی و نهادهای بین المللی و تقویت نقش شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در مدیریت و نظارت بر فرآیند فعالیت‌های سواد آموزی از سیاست‌های ابلاغی است.
سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: بهینه‌سازی سامانه‌ها و پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد، بازنگری و اصلاح برنامه درسی و برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی، تدوین نظام آموزش بزرگسالان، اشاعه کارکردها و پیامدهای سوادآموزی در جامعه و گروه های مرجع، ساماندهی آموزش‌دهنده‌ها و بهبود شایستگی‌ها و توانمندی نیروی انسانی، متناسب‌سازی اهداف کمی با اعتبارات و افزایش بهره‌وری منابع و مصارف، تقویت نظارت مستقیم و غیر مستقیم بر فرآیند آموزشی و مالی و بازنگری و بروز آوری ضوابط، مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خاص سوادآموزی دیگر سیاست‌های ابلاغی است.
عبداللهی در پایان یادآور شد: در سطح استان از کلیه ظرفیت های موجود در راستای فراهم نمودن بستر لازم برای عملیاتی شدن سیاست‌های ابلاغی بهره‌گیری خواهد بود.
انتهای پیام

captcha