فانوس رمضان در مصر
کد خبر: 3715725
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

فانوس رمضان در مصر

گروه اجتماعی- هر کشوری با انجام کارهای خاصی به استقبال ماه رمضان می‌روند و کشور مصر با نماد فانوس این ماه را آغاز می‌کند.

 فانوس رمضان در مصر

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از تلگراف، مسلمانان شروع ماه نزول قرآن را جشن می‌گیرند و برگزاری این جشن به طرق مختلفی است.

فانوس رمضان، نماد معروف مصر در ارتباط با ماه رمضان است. هرچند که این نماد در بسیاری از کشورها هم انجام می‌شود، اما در مصر، فانوس رمضان نماد بسیار منحصربه‌ فرد و مشترک ماه مبارک رمضان برای مصری‌ها، مسلمانان و مسیحیان است و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و امروز در میان کودکان بسیار جالب توجه است.

ساخت فانوس رمضان يكي از صنايع رايج در مصر در آستانه اين ماه است و مصري‌ها با سرگرم‌شدن در اين صنعت، به استقبال رمضان مي‌روند و تا چند هفته به اين كار ادامه مي‌دهند.

1.8 میلیارد مسلمان در جهان به استقبال ماه رمضان می‌روند و در این زمان به امور مذهبی و اعمال خیرخواهانه می‌پردازند.
شروع ماه رمضان در بسیاری از کشورها تقریباً به یک صورت است و میلیون‌ها مسلمان برای روزه‌داری در ماه رمضان آماده می‌شوند.

محققان اظهار کردند: برخی بر این باورند که ماه رمضان فرصتی برای عدم استفاده از مواد مضر مانند کافئین و سیگار در برخی از کشورهاست.

افراد می‌دانند زمانی که روزه می‌گیرند باید از انجام گناه دور باشند و اموری مانند دعا، خواندن قرآن و کارهای خیر انجام دهند.

در بسیاری از کشورهای خاورمیانه، ثروتمندان به فقرا وعده‌های غذایی رایگان داده و مساجد و افراد هم به عابران مسلمان یا غیرمسلمان افطاری می‌دهند.

انتهای پیام

captcha