برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم در زندان تبریز
کد خبر: 3715752
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم در زندان تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی- مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم در زندان مرکزی تبریز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی زندان استان، مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم روز گذشته در زندان مرکزی تبریز برگزار شد.

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم در زندان تبریز

جعفرفاضل نیا، معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز در این مراسم،  ایمان به هدف و عزم واهتمام به کار و عمل صالح وحق مدار از شاخصه های انسان‌های حق طلب و دینمدار عنوان کرد و گفت: مومن چنان به عمل حق و صالح خویش باوردارد که اگر طوفان هم بیاید وآسمان به زمین بیفتد مومن قدم به عقب نمی گذارد.

وی، با یادآوری کلامی از حضرت علی (ع) گفت: مولای متقیان می‌فرماید ازکم بودن اهل حق و زیادبودن اهل باطن هراس و وحشت نکنید چراکه هر باطلی خوشی و سیری‌اش کم و گرسنگی و تلخی‌اش بسیار خواهد بود لذا باید به کاردرست و مطابق موازین شرعی و قرآنی ایمان راسخ داشته وبرآن استورا باشیم .

فاضل نیا در ادامه در راستای ایجاد تسهیلات جدید برای حافظان قرآن افزود: تا حال به آن دسته از مددجویان حافظ قرآنی که دارای جرایم خاص بودند مرخصی تعلق نمی گرفت، ولی خوشبختانه با پیگیری‌ها و تصویب دستورالعملی جدید مقررشده است درصورت قبولی در برنامه‌های فرهنگی وقرآنی شوند آنها نیز از مرخصی بهرمند خواهند شد.

معاون دادستان تبریز، با اشاره به درپیش بودن مسابقات قرآن کریم زندانیان سراسر کشور خاطر نشان کرد: انتظارمی رود مددجویان قرآنی برای کسب مقام های نخست و برتر مسابقات قرآنی کشوری تلاش بیشتری داشته باشند چون رتبه های فعلی شایسته این همه تلاش مستمر مسئولان قضایی استان و مسئولان قرآنی زندان مرکزی تبریز نیست.

محرمی رییس اداره فرهنگی و تربیتی زندان تبریز نیز در این جلسه ضمن اعلام اهداف اداره فرهنگی درخصوص ترویج نهضت سوادآموزی اعلام داشت: در چند ماه اخیر به استناد آمار، میزان مددجویان حافظ قرآن رشد چشمگیری داشته که این مهم در سایه حمایت‌های مدیران قضایی اداری از طرح های قرآنی محقق شده و امیدواریم این ارتباط و حمایت ها بیش از پیش صورت تحقق یابد.

وی، با تشریح دستورالعمل مسابقات قرآنی گفت: درتلاش هستیم با برگزاری دوره های آموزشی واجرای مسابقات مرحله‌ای بهترین و توانمند ترین نفرات را برای اعزام به مسابقات کشوری شناسایی و انتخاب نمائیم

انتهای پیام

captcha