آزادسازی خرمشهر شعار اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود
کد خبر: 3715760
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
نماینده ولی فقیه در گیلان:

آزادسازی خرمشهر شعار اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود

گروه اجتماعی- آیت الله فلاحتی، عملیات آزادسازی خرمشهر را شعار اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: خرمشهر تعیین کننده سرنوشت ایران با همه قدرت های استکباری بود.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 29 اردیبهشت در جلسه هماهنگی برنامه ها و مراسمات ویژه گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که در مصلی رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از اعضای جلسه به واسطه احیا کردن یکی از بزرگترین حماسه های تاریخ انقلاب، اظهار کرد: شما احیاکننده یاد و خاطره رزمندگان خداجو، جنگجو و آزادکننده خرمشهر هستید و همه ساله در این راستا به جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان اطلاع رسانی می کنید.

وی با اشاره به حضور خود در عملیات آزادسازی خرمشهر، افزود: با وجود سن حدود 20 سال در یکی از بخش ها فرمانده دسته بودم و خاطرات و روایات فراوانی از آن عملیات و چگونگی شکل گیری آن دارم که منجر به بازپس گیری خرمشهر قهرمان شد.

آزادسازی خرمشهر شعار اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود

امام جمعه رشت، با بیان اینکه خرمشهر نمایش قدرت معادله شکن جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: تا قبل از عملیات آزادسازی خرمشهر سازمان ملل حدود هشت بیانیه صادر کرد تا ایران را برای پذیرش قطعنامه متقاعد کند، اما جمهوری اسلامی ایران و در راس آن امام راحل این قطعنامه ها را نپذیرفت، زیرا سازمان ملل در حالی بیانیه صادر می کرد که دشمن بخش هایی از جنوب غربی کشور را در اشغال خودش داشت و می خواست جنگ را متوقف کنیم.

این کارشناس دینی یادآور شد: بعد از جنگ جهانی دوم ابرقدرت ها برای چپاول کشورها همه سازمان های قدرتمند را در یک قدرت مرکزی که آمریکا بود، جمع کردند لذا امروز آمریکا با وجود بدهکاری های فراوان هنوز قدرت دارد، زیرا مرکز قدرت از جمله سازمان ملل، یونیسف، صندوق بین المللی پول، سوییف های جهانی و... در دست آنهاست و هر کاری می خواهند می کنند و اروپا فقط یدک کش است.

آیت الله فلاحتی، جمهوری اسلامی ایران را خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا نمی تواند این معادله قدرت را در این مقطع از تاریخ و در این قطعه از کره زمین بپذیرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مانند دوران قاجار و پهلوی نیست که بخش هایی از کشور بر سر قمار و شهوترانی شاهان بی کفایت آن از دست برود، گفت: سازمان ملل در حالی پذیرش قطعنامه را از ما می خواست که خاک کشور در دست دشمن بود، اما فکر نمی کردند این ملت، ملتی آگاه و قوی هستند که به رهبری یک انسان سیاس، کیاس و فقیه در مقابل همه قدرت های جهانی می ایستند و عظمت می آفرینند.

جنگ نرم به مراتب سخت تر و سنگین تر از جنگ گرم است

نماینده ولی فقیه در گیلان، عملیات آزادسازی خرمشهر را شعار اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: پس از آزادسازی خرمشهر هیچ قطعنامه ای از سوی سازمان ملل مبنی بر پذیرش پایان جنگ صادر نشد، تا اینکه به درخواست امام خمینی(ره) قطعنامه 598 را پذیرفتیم؛ در حالی که نه تنها هیچ بخشی از خاک کشورمان در دست دشمن نبود، بلکه بخش هایی از خاک عراق را در اختیار داشتیم و رزمندگان دفاع مقدس بعد از پذیرش قطعنامه عقب نشینی کردند.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه خرمشهر تعیین کننده سرنوشت ایران با همه قدرت های استکباری بود، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس عملیات های مهم متعددی از جمله «فتح المبین» و «والفجر10» انجام شد، اما عملیات «بیت المقدس» و آزادسازی خرمشهر قدرت عظیم جمهوری اسلامی ایران را به رخ قدرت های جهانی کشید تا دیگر در این اندیشه نباشند که ایران را با جنگ گرم بیازمایند.

وی ادامه داد: امروز اتاق های فکر و اندیشه ورزان پشت صحنه استکبار جهانی معتقدند که جنگ گرم برای ایران کارساز نیست و لذا جنگ نرم را که به مراتب سخت تر و سنگین تر از جنگ گرم است علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده اند.

امام جمعه رشت، با تاکید بر لزوم پاسخگویی به سوالات نسل جوان و دانشگاهی درخصوص دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: احیای ارزش های دفاع مقدس و جنگ نابرابر خرمشهر دلیل عقلایی دارد، یعنی عالم هر چیزی را که وسیله ارزش و قدرت ملت است، احیا می کند.

وی هر حکم عقلی را عقلایی دانست و افزود: عقل مسئله احیای ارزش ها را می پذیرد، زیرا نسل های آینده جامعه باید بدانند که چرا جنگیدیم. امروز توانستیم قدرت های جهانی را متوجه خودمان کنیم و دشمن از موشک های ما می ترسد و حرف ما خریدار دارد.

احیای ارزش ها باید به فراخور اندیشه افراد صورت بگیرد

آیت الله فلاحتی، ریشه های تاریخی را یکی دیگر از دلایل ضرورت احیای ارزش ها دانست و عنوان کرد: تاریخ ملت ها اقتضا می کند از انسان هایی که از قدرت معنوی و اقتدارآفرینی برخوردار بودند، نگهداری کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به آیه «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ...»، اظهار کرد: شریعت و آیین به ما دستور داده تا از روزهای خدا که مایه عزت و اقتدار امت اسلام است نگهداری کنیم. بی تردید ماه رمضان مصداق ایام الله است و نباید حرمت خدا، دین، پیامبر و مسلمانان با تظاهر به روزه خواری شکسته شود.

وی خواستار تکریم و تجلیل از نیروهای حاضر در جبهه خرمشهر و همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و رزمندگان عملیات «بیت المقدس» شد و گفت: احیای ارزش ها باید به فراخور اندیشه افراد صورت بگیرد، یعنی با دانشجو به فراخور فهم، با دانش آموز به فراخور درک و با کودک و نوجوان به زبان آنان سخن بگوییم و قهرمانان خرمشهر را به جامعه بشناسانیم تا مردم به ویژه نسل جوان بدانند که چه کسانی برای تاریخ ایران عزت و اقتدار آفریدند.

امام جمعه رشت، همچنین خواستار تدوین کتاب زندگینامه شهدای خرمشهر به ترتیب حروف الفبا شد و خاطرنشان کرد: در تالیف این کتاب به تبیین ویژگی های شهدا از جمله، شجاعت، غیرت، ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی، ایمان، نمازخوانی، روزه داری، معرفت، اهل توبه بودن و... بپردازید. همچنین دانشنامه شهدای خرمشهر نوشته شود.

انتهای پیام

captcha