‌راه‌اندازی اولین غرفه نمایشگاهی با قابلیت لایک محتوا در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3715761
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

‌راه‌اندازی اولین غرفه نمایشگاهی با قابلیت لایک محتوا در نمایشگاه قرآن

گروه فناوری اطلاعات ــ اولین غرفه نمایشگاهی با قابلیت لایک محتوا در ایران، امسال در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی می‌شود.

 ‌راه‌اندازی اولین غرفه نمایشگاهی با قابلیت لایک محتوا در ایران در نمایشگاه قرآن

محمدصادق زمانی، دبیر اجرایی و‌ طراح اولین طرح نمایشگاهی قرآنی با قابلیت لایک محتوا در ایران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به راه‌اندازی این طرح گفت: طرح «آیه محبوب من» به عنوان طرحی نو و متفاوت، برای نخستین بار، اقدام به طراحی، پیاده سازی و اجرای غرفه نمایشگاهی با قابلیت لایک محتوا در ایران کرده است.

وی با بیان این‌که این طرح متفاوت قرآنی، با ایجاد پیوند اثرگذار و کاربردی میان مفاهیم والا و هدایت‌بخش قرآن با «فضای مجازی» و «هنر گرافیک»، به شبیه‌سازی بخش‌هایی از فضای مجازی در فضای حقیقی اقدام کرده است، اظهار داشت: در غرفه «آیه محبوب من» بازدیدکنندگان، حدود ۳۰ تابلوی زیبای گرافیکی با طرح‌های خاص را می‌بینند که هر تابلو، یک آیه از قرآن کریم را با یک «ایده مفهومی-هنری» نو و جذاب به تصویر کشیده است.

زمانی ادامه داد: تمامی این تابلوها، دارای قابلیت لایک (سیستم لایک دیجیتالی) هستند و بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن می‌توانند این تابلوها را به صورت واقعی و در فضای حقیقی غرفه‌ «آیه محبوب من» لایک کنند. در هر تابلو، آیه قرآن به همراه دو ترجمه فارسی و انگلیسی در کنار ایده مفهومی-هنری، به نمایش درآمده است.

وی با بیان این مطلب که تأمل و تدبر در مفاهیم و معانی هدایت‌بخش قرآن کریم، یکی از اهداف و نتایج این طرح است، افزود: بازدیدکنندگان پس از مشاهده و تدبر در ۳۰ تابلو هنری قرآنی، «آیه محبوب» خودشان را انتخاب کرده، با آیه محبوبشان عکس میگیرند و در فیلم مستندی تحت همین نام درباره آیه محبوبشان سخن می‌گویند.

محمدصادق زمانی با اشاره به این‌که کمیته نهادهای مردمی و تشکلهای صنفی نمایشگاه بین المللی قرآن، مجری طرح و حامی «آیه محبوب» من است، خاطرنشان کرد: عکس‌ها و فیلم‌های ثبت و‌ ضبط شده در صفحه اینستاگرام طرح آیه محبوب من به نشانی ayeh.mahboube.man بارگذاری و ‌نمایش داده می‌شود.قرعه‌کشی شبانه و اهدای هدایا از بخش‌های جانبی طرح آیه محبوب من است.

به گزارش ایکنا؛ بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوم تا نوزدهم رمضان در مصلی امام خمینی(ره) هر روز از ساعت ١٧ تا ٢٤ دایر خواهد بود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
mino
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۳:۴۱
0
0
فوق العاده است
captcha