قرآن ذخیره‌ای پایان‌ناپذیر برای کسب علم و معارف است
کد خبر: 3715774
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین:

قرآن ذخیره‌ای پایان‌ناپذیر برای کسب علم و معارف است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین گفت: هرچه علوم وجود دارد و در آینده وجود خواهد داشت تمام و کمال از قرآن نشأت می‌گیرد و این کتاب آسمانی ذخیره‌ای پایان‌ناپذیر برای کسب علم و معارف است و با تمسک به آن می‌توان بر رموز و اسرار عالم پی برد.

قرآن ذخیره‌ای پایان‌ناپذیر برای کسب علم و معارف است

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی خدابنده‌لو در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، گفت: امسال در دوره جدید سال تحصیلی طلاب مدارس علمیه قزوین و با همکاری معاون آموزش برنامه‌های قرآنی و روخوانی و تفسیر برای طلاب در مدارس خواهیم داشت.
وی به بیان اهمیت جایگاه قرآن پرداخت و بیان کرد: در روایات واحادیث تعابیر زیبایی برای قرآن انجام گرفته و از جمله اینکه قرآن پند و اندرز است و در سوره‌ها و آیات زیادی در قران وجود دارد که به این امر پرداخته است.
مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: قرآن ریسمان محکم الهی و کتابی امین برای هدایت بشر به سوی کمال، سعادت ابدی و رسیدن به مقام رفیع انسانی است که با راهنمایی و ارشاد آن می‌توان گام برداشت و دچار لغزش وانحراف نگشت.
وی تصریح کرد: بر اساس تأکید پیامبر(ص) وقتی قلبها تیره می‌شوند، قرائت قرآن قلب‌ها را جلا داده و نورانی می‌کند و تیرگی‌ها را می‌زداید.
حجت‌الاسلام خدابنده‌لو بیان کرد: قرآن کتاب هدایت و راهنماى انسان‌ها است که با دارا بودن دستورات و قوانین مختلف در خود؛ روش‌هاى صحیح و ناصحیح را گوشزد کرده و سعادت انسان‌ها را تضمین می‌کند.
مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: تربیت نیروهای قرآنی در قشر طلاب جوان و هدف‌گذاری اصلی و مهم ما درحوزه‌های علمیه است تا با آموزش صحیح، نیروی قرآنی اثرگذار تحویل جامعه شود.

انتهای پیام

captcha