ماه رمضان؛ بهترین فرصت برای خودسازی و تطهیر روح
کد خبر: 3715817
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

ماه رمضان؛ بهترین فرصت برای خودسازی و تطهیر روح

گروه معارف- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه جوادالائمه(ع) ماه رمضان را ماه رحمت و بهترین فرصت برای خودسازی و تطهیر روح دانست.

ماه رمضان؛ بهترین فرصت برای خودسازی و تطهیر روح

محمود رجبی در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: ماه رمضان در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند.
وی با اشاره به برکات ماه رمضان به ویژه فضیلت شب‌های قدر، افزود: این ماه، ماه تقرب انسان به سوی پرودگار متعال جهت رهایی از چاه ظلمت به سوی نور است.
این مسئول از ماه رمضان به عنوان ماه صیام و قیام نام برد و گفت: مسلمانان در این ماه مبارک باید در روزها با روزه داری و در شب‌ها با شب زنده‌داری به درگاه پروردگار متعال عبادت کنند چرا که این اعمال از دستورات خداوند تبارک و تعالی است.
رجبی با بیان اینکه در ماه رمضان باید سه نوع ارتباط توسط روزه‌دار ایجاد شود، گفت: نخست ارتباط با خداوند که به وسیله اطاعت خدا، تلاوت قران و قرائت دعا انجام می‌شود. ارتباط دیگر ارتباط با ولی‌الله یعنی پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) معصومین و مخصوصا امام زمان(عج) که راه آن اطاعت از ولی‌الله و توسل است. ارتباط سوم ارتباط با خود است. ما در طول سال از بعد پاک خود غافل می‌شویم. ارتباط با خویشتن از طریق توبه، استغفار و تهذیب نفس ایجاد می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه جوادالائمه(ع) تصریح کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای ارتباط است و باید بدانیم که همه چیز انسان در گرو ارتباط است. وقتی که انسان در ماه مبارک رمضان خوردن و آشامیدن و غرایز جنسی را کنار می‌گذارد از بعد مادی فاصله می‌گیرد و به بعد پاک خود برمی‌گردد.
وی با تأکید بر اینکه باید با روزه‌داری احترام ماه رمضان را نگه داریم، عنوان کرد: افرادی که بنا به هر دلیلی قادر به روزه‌داری نیستند، باید با حفظ حرمت این ماه از خوردن و آشامیدن در انظار عمومی خودداری کنند.
انتهای پیام./

 

captcha