اجرای 200 برنامه قرآنی در فرهنگسراهای شیراز طی ایام رمضان/ از «قدر عاشقی» تا «عطر آیه‌ها»
کد خبر: 3715818
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

اجرای 200 برنامه قرآنی در فرهنگسراهای شیراز طی ایام رمضان/ از «قدر عاشقی» تا «عطر آیه‌ها»

گروه فرهنگی ـ همزمان با ایام ماه مبارك رمضان قریب 200 برنامه در فرهنگسراهای شیراز با هدف تعمیق انس و الفت شهروندان با مفاهیم قرآن كریم برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در سراسر شیراز برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ورزشی با هدف بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان شیرازی از فضایل ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
بدین مناسبت برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری شیراز با عنوان «قدر عاشقی» در سطح شهر برگزار می‌شود. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برپایی ایستگاه‌های افطاری «ساده اما صمیمی»، تئاتر عروسکی ویژه کودکان در مراکز فرهنگی شهرداری، نمایش‌های آئینی شیراز در ماه مبارک رمضان به مناسبت میلاد امام حسن(ع) در باغ هنر، بلوار چمران و بوستان آزادی، نمایش آثار هنری در نگارخانه‌های شهرداری و ... اشاره کرد.
همچنین در طول ماه مبارک رمضان حدود 200 برنامه در فرهنگسراهای سطح شهر با هدف تعمیق اُنس و الفت شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی برگزار می‌شود.
محفل انس با قرآن با عنوان «عطر آیه ها» (هر روز ختم یک جزء از قرآن)، سی روز سی جرعه (هر روز ترجمه و تفسیر یک آیه از قرآن)، صندوقچه نور (مسابقه کتبی از سی آیه قرآن) از جمله برنامه‌هایی هستند که شهروندان می‌توانند با مراجعه به فرهنگسراهای سطح شهر در آنها شرکت کنند.
تکریم ایتام، محرومان و نیازمندان شهر شیراز یکی دیگر از محورهای برنامه‌های شهرداری شیراز در ماه مبارک رمضان است که در این راستا علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای ایتام و نیازمندان در فرهنگسراهای سطح شهر، مسئولان و مدیران شهری از شیرخوارگاه‌ها، سرای سالمندان و بیمارستان‌های شیراز بازدید و مشکلات و خواسته‌های اقشار آسیب‌پذیررا از نزدیک بررسی می‌کنند.
ارتقای فرهنگ شهروندی یکی از رویکردهای اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز است که در این راستا بیش از 15 برنامه آموزش فرهنگ شهروندی در ماه مبارک رمضان شامل اجرای طرح‌ها و کارگاه‌های آموزش فرهنگ شهروندی مانند تغذیه سالم، ظروف یکبار مصرف، آداب معاشرت اصیل ایرانی و اسلامی، انفاق به نیازمندان و ...، پیک خبر شهروندی، جشنواره غنچه‌های رمضان ویژه کودکان خانه اسباب بازی، اجرای مسابقات فرهنگ شهروندی، نمایش فیلم‌های آموزشی فرهنگ شهروندی و ... برگزار می‌شود.
شهرداری شیراز در راستای توسعه ورزش در بین شهروندان اقدام به برگزاری رویدادهای ورزشی در ماه میهمانی خدا کرده است. مسابقات کشتی محلات در رده سنی نونهالان و نوجوانان ویژه جام رمضان با حضور 23 تیم از کشتی‌گیران شیرازی در خانه کشتی امید نوروزی، مسابقات صخره نوردی در سالن پایداری و مسابقات فوتبال در زمین چمن مصنوعی پارک شکوفه از جمله برنامه‌های ورزشی شهرداری در ماه مبارک رمضان است.
همچنین برگزاری تورهای مذهبی با عنوان «زیر سایه خورشید»، نمایشگاه کتاب «دوست من کتاب»، مسابقات فرهنگی و هنری، جام رمضان کارکنان شهرداری، مشارکت در برگزاری مراسم باشکوه روز قدس، برگزاری جشن تکلیف ویژه نوجوانان و ... از دیگر برنامه‌های شهرداری شیراز در ماه مبارک رمضان است.
انتهای پیام

captcha