اجرای 15 عنوان برنامه اجتماعی در حاشیه شهر شیراز
کد خبر: 3715824
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
گشتاسبی‌راد خبر داد:

اجرای 15 عنوان برنامه اجتماعی در حاشیه شهر شیراز

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: بیش از 15 عنوان برنامه اجتماعی در محلات کم برخوردار و حاشیه‌نشین شیراز برگزار شد.

اجرای 15 عنوان برنامه اجتماعی در حاشیه شهر شیراز

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 29 اردیبهشت‌ماه با بیان اینكه بیش از 15 عنوان برنامه اجتماعی در محلات کم برخوردار و حاشیه‌نشین شیراز برگزار شد، گفت: یکی از این برنامه‌ها ویژه برنامه «برگ‌ها بسیارند؛ ریشه‌ها یکی» بود که در 14 محله کم برخوردار و حاشیه نشین شهر شیراز برگزار شد.
وی افزود: این برنامه به مناسبت هفته گرامیداشت شیراز به همت معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی این سازمان و با همکاری شهرداری مناطقی که محلات در آن مستقر هستند طی ۱۴ روز پیاپی برگزار شد.
گشتاسبی‌راد ادامه داد: این ویژه برنامه همان گونه که از نام آن بر می‌آید؛ برنامه‌ای عملیاتی در زمینه تقویت سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی در جامعه متکثر و متنوع امروزی است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز یادآور شد: در این برنامه با بازخوانی و بازنمایی ریشه‌های اجتماعی و مردم شناختی مشترک شهروندان، زمینه انسجام محله‌ای، تقویت هویت جمعی و موجبات حفظ و نکوداشت سرمایه های فرهنگی شیراز فراهم شد.
سارا همت، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی این سازمان نیز گفت: ویژه برنامه «برگ‌ها بسیارند؛ ریشه ها یکی» با زدودن غبار از خاطرات بومی و محلی و یادآوری دلبستگی‌های مشترک مانند مشاهیر بزرگ، اماکن ارزشمند، آداب و رسوم بومی و سنت‌های محلی باب «گفت‌وگوی اجتماعی» بین مردم را باز کرده و یادآوری می‌کند که با وجود تفاوت‌های فردی، قومی، طبقاتی، صنفی، مذهبی و فرهنگی، همه در ریشه‌ها یکی هستند.
وی اظهار کرد: سلسله برنامه هایی برای اجرا در محلات مذکور طراحی و برای اجرای طرح هایی کلان و با محوریت کارآفرینی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به طور دائم در این محلات برنامه ریزی شده است.
همت همچنین برگزاری برنامه «عشق را زندگی کنیم» را از دیگر برنامه‌های اجتماعی ویژه هفته شیراز برشمرد و بیان کرد: این برنامه با هدف ایجاد نشاط اجتماعی برای تمام مردم به ویژه کودکان کار روز 14 اردیبهشت‌ماه در باغ خانواده گلشن و با حضور ۳۰۰ کودک کار برگزار شد.
معاون اجتماعی و مشارکتهای مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز در مورد جزئیات این برنامه گفت: ویژه برنامه «عشق را زندگی کنیم» تلفیقی از برنامه‌های اردوی تفریحی در فضای سر سبز باغ خانواده، برنامه پرورشی آموزشی شامل موسیقی زنده، طنز اجتماعی، نمایش عروسکی، شعبده بازی، مسابقه فرهنگی، برنامه ورزشی شامل مسابقه فوتبال دستی، والیبال، فوتبال، طناب كشى و غیره، دیدار و گفتگو با مسئولین و ضیافت شام بود.
وی با بیان اینکه این برنامه با هدف جامعه‌پذیری نقش‌ها، ایجاد روحیه نشاط اجتماعی و عزت نفس، تقویت هویت اجتماعی و انتقال هنجارهای بومی شهر شیراز برگزار شد، گفت: در برگزاری آن، موسسه صبح آفرینش و جمعیت امام علی (ع) همکاری داشتند.
انتهای پیام

captcha