ترویج فرهنگ قرآنی، با ارزش‌ترین عمل صالح است
کد خبر: 3715841
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹

ترویج فرهنگ قرآنی، با ارزش‌ترین عمل صالح است

گروه فعالیت‌های قرآنی – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه در بین اعمال صالح، کاری به عظمت ترویج فرهنگ قرآن وجود ندارد، گفت: تلاش در حوزه قرآنی ارزشمند و خستگی ناپذیر است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در جلسه هم‌اندیشی موسسات قرآنی استان با موضوع پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان با اشاره به آیه «من کان یرجوا لقا ربه فلیعمل عملا صالحا»، اظهار کرد: برای رسیدن به خدا لازم است، اعمال صالح انجام داده و عمل صالح را تنها برای خدا انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در بین اعمال صالح، کاری به عظمت ترویج فرهنگ قرآن وجود ندارد، تصریح کرد: تلاش در حوزه قرآنی ارزشمند و خستگی ناپذیر است و ما با توجه به برخی از سختی‌ها و کمبودها شکرگذار هستیم، چرا که به برکت انقلاب اسلامی اکنون افراد زیادی در این مسیر فعالیت دارند.
وی با اشاره به تعدد متولی کار فرهنگی در کشور اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های متعددی در حوزه قرآنی انجام شده اما بدون شک هرچه در این زمینه کار انجام شود کم می‎باشد و لازم است در این حوزه تلاش بیشتری صورت پذیرد به خصوص که استان اصفهان ظرفیت بسیاری در این زمینه دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم و ضرورت ارتباط بین موسسات قرآنی با نمایشگاه قرآن و عترت تصریح کرد: قرآن و عترت دو گوهر گران‌بهایی هستند که از یکدیگر جدا نمی‌شوند، بنابراین از فرمایشات اهل بیت(ع) می‌توان در معرفی فرهنگ قرآنی بهره برد، همچنین از ظرفیت شهرستان‌ها و نیز هنرمندان خالق آثاری با موضوع قرآن در استان برای بهبود کیفیت نمایشگاه می‌توان استفاده کرد.
انتهای پیام

captcha