حقایق قرآن علی‌رغم انتشار آثار فراوان درباره آن، هنوز پنهان است
کد خبر: 3715852
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
در پیام آیت‌الله‌العظمی سبحانی عنوان شد:

حقایق قرآن علی‌رغم انتشار آثار فراوان درباره آن، هنوز پنهان است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در بخشی از پیام آیت‌الله‌العظمی سبحانی به آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن آمده است: «بشر روی قرآن کارهای متفاوت کرده و این آثاری که ملاحظه می‌نمایید، حاکی از پایان‌ناپذیری قرآن است و با این همه آثار و کتاب‌ها و موضوعات مطرح شده درباره قرآن، هنوز بخشی از حقایق قرآن پنهان است».

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ پیام تصویری آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید جهان تشیع به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، عصر امروز، 29 اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور مسئولان قرآنی و کشوری تالار یاس در جوار مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، به سمع و نظر حاضران در این مراسم رسید.
متن این پیام بدین شرح است؛
«بسم الله الرحمن الرحیم
قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَنْ يَأْتُوا بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لَا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا
ماه مبارک رمضان است و نمایشگاه بین‌المللی قرآن است، موضوع سخن عظمت قرآن مجید است و انبیای پیشین هرکدام دارای معجزه بودند، اما معجزه‌های آنها موقت بود؛ مثلا معجزه حضرت موسی(ع) عصا بود، اما یک معجزه موقت؛ یا معجزه حضرت مسیح(ع) شفا دادن بیماران و احیای اموات بود که این فقط قائم به وجود او بود و در زمان خود او بود، اما معجزه پیامبر اکرم(ص) جاودان است و تا روز قیامت برای مسلمان حجتی در مقابل دیدگان است و شاید معجزه پیامبر اکرم(ص) قرآن است، چون آیین پیامبر، خاتم و جاودان است و آیین خاتم و جاودان باید معجزه جاودان داشته باشد که قائم به وجود پیامبر اکرم(ص) نباشد، حتی پس از رحلت او نیز دلیل حقانیت رسالت او تا روز قیامت باشد.
دلیل دیگر این است که قرآن مجید مانند طبیعت است؛ همینطور که طبیعت دارای اسرار بی‌نهایت است و هرچقدر دانشمندان درباره آن بحث می‌کند و قوانین آن را کشف می‌کنند، هنوز هم جای کشف دارد و شاید هنوز بشر بخش کوچکی از آن را کشف کرده باشد و بخش اعظم آن پنهان است، همانطور که طبیعت دارای همین ویژگی است. قرآن مجید نیز فعل خداست که باید مانند خود خداوند دارای بی‌نهایت باشد و لذا قرآن همین حالتی را دارد که طبیعت دارد.
مطلب دیگر اینکه از زمان رحلت پیامبر اکرم(ص) بیش از 14 قرن می‌گذرد و بشر روی قرآن کارهای متفاوت کرده و این آثاری که ملاحظه می‌نمایید، حاکی از پایان‌ناپذیری قرآن است. این همه آثار و کتاب‌ها و موضوعات درباره قرآن هنوز بخشی از حقایق قرآن پنهان است و قول می‌دهم هرچه بشر پیشرفت کند که آثار و قوانین و اسرار زیادی را از قرآن درک کند، همانطور که از طبیعت کشف می‌کند، نمی‌تواند.
این نمایشگاه عظمت قرآن را برای ما نشان می‌دهد و همگان از این طریق می‌توانند عظمت پیامبر(ص) و اسلام را درک کنند. جوانان ما قرآنی باشند و با قرآن رابطه برقرار کنند. همیشه قرآن را به دقت و تأمل بخوانند و تنها قرائت، نمایش قرآن نباشد و از قرآن بهره بگیرند و در پایان نیز همان آیه اول سخنم را تلاوت می‌کنم که «قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَنْ يَأْتُوا بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لَا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا؛ بگو ای حبیب من محمد؛ اگر انس و جن جمع شود، مانند قرآن را بیاورند، نمی‌توانند، هرچند برخی از آنها برخی دیگر را کمک کنند».
انتهای پیام

captcha