هفته فرهنگی کردستان در اربیل عراق برگزار می‌شود
کد خبر: 3715861
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰

هفته فرهنگی کردستان در اربیل عراق برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از توسعه مراودات فرهنگی هنری ایران با اقلیم کردستان عراق در قالب تفاهمنامه خبر داد و گفت: در همین راستا هفته فرهنگی کردستان در اربیل عراق در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

هفته فرهنگی کردستان در اربیل عراق برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز در دیدار با سرکنسولگری ایران در اربیل عراق اظهار کرد: مراودات فرهنگی در چارچوب دیپلماسی فرهنگی کشور از طریق کنسولگری ایران مستقر در اربیل و سلیمانیه توسعه می یابد.
وی افزود: انعقاد تفاهمنامه فرهنگی اولین گام در توسعه این مراودات است که با موضوع میزان توانمندی‌های فرهنگی - هنری استان جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای در اقلیم کردستان عراق منعقد می‌شود.
قلعه‌شاخانی، گام بعدی در توسعه این مراودات فرهنگی را همکاری در برگزاری ویژه برنامه روز جهانی کودک در اربیل عنوان و اعلام کرد: همزمان با روز جهانی کودک ویژه برنامه فرهنگی - هنری در قالب جشنواره کودک در شهر اربیل عراق اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: در این ویژه برنامه از توان فرهنگی کردستان بهره گرفته می‌شود که ما آمادگی داریم با بسط این جشنواره، به هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اربیل تبدیل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به سابقه همکاری های ایران با اقلیم کردستان عراق اشاره و بیان کرد: برگزاری اولین هفته فرهنگی ایران در شهر سلیمانیه در سال ٨٢، برگزاری اولین نمایشگاه کتاب اربیل در سنندج در سال ٩٢، حضور ناشران اقلیم در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان و حضور هنرمندان حوزه تئاتر استان در اقلیم عراق به صورت موردی از جمله همکاری‌های فرهنگی دو کشور در سال‌های اخیر بوده است.
وی بیان کرد: برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی - هنری برون مرزی و به حداکثر رساندن این برنامه نیازمند انعقاد تفاهمنامه از طریق مبادی زیربط از جمله وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستیم و امیدواریم به جایی برسیم که در سطح بین‌المللی شاهد حضور گروه‌های هنری استان در دیگر کشورها باشیم.
قلعه‌شاخانی عنوان کرد: توسعه مراودات فرهنگی و اجرای برنامه های هنری با استقبال معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله معاون امور مطبوعات و اطلاع رسانی، معاون امور فرهنگی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت متبوع در کنار بنیاد بین‌المللی امام رضا مواجه بوده و تمایل مسئولان ارشد استان نیز در چنین رویدادهای بین المللی، حداکثر است.
وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره رسانه‌های کوردی یادآور شد: با هماهنگی‌های لازم تلاش می‌کنیم در قالب این جشنواره که قبلا با عنوان مطبوعات کوردی از آن نام برده شد، زمینه حضور نشریات، پایگاه های اطلاع رسانی و خبرگزاری‌ها با موضوع کوردی را در قالب نمایشگاهی فراهم کنیم.
انتهای پیام

captcha