جزئیات بخش مؤسسات و نهادهای مردمی نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن
کد خبر: 3715879
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

جزئیات بخش مؤسسات و نهادهای مردمی نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از حضور بیش از 32 مؤسسه قرآنی در بخش نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی غرفه اطلاع‌رسانی مؤسسات و مراکز قرآنی شهر تهران از دیگر برنامه‌های ما در نمایشگاه برای رفاه حال بازدیدکنندگان است.

به گزارش ایکنا به نقل از اتقان؛ حمیدرضا شیخ‌ویسی، مدیر کمیته نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم‌ در تشریح جزئیات برنامه‌های این کمیته عنوان کرد: کمیته نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) و شناسایی، تقویت و معرفی ظرفیت‌های بخش مردمی، از اسفند سال 96 فعالیت خود را با برگزاری جلسات متعدد و فشرده با مؤسسات قرآنی آغاز کرد.

وی با اشاره به فراخوان دریافت طرح‌ها و ایده‌های مؤسسات متقاضی حضور در نمایشگاه، خاطر‌نشان کرد: امسال با رویکردی متفاوت، با توجه به تصمیم شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه قرآن، فراخوانی را جهت اخد طرح‌ها و برنامه‌های مؤسسات منتشر و از این طریق سعی کردیم برنامه‌ها و ایده‌های خلاقانه و نوآورانه مؤسسات را شناسایی، تقویت و حمایت کنیم.

شیح‌ویسی افزود: پس از اعلام این فراخوان، بیش از 140 برنامه از مؤسسات و نهادهای مردمی اخذ و بالغ بر 70 طرح به مرحله بعدی راه یافته که از این تعداد، حدود 30 طرح مختلف، مورد تأیید شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه قرار گرفت.

جزئیات بخش مؤسسات و نهادهای مردمی نمایشگاه قرآن/ افتتاح پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسات و مراکز شهر تهران

‌رونمایی از طرح «راه ماندگار» در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌

مدیر کمیته نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ادامه به ‌مهم‌ترین برنامه‌های این بخش اشاره کرد و گفت: امسال در راستای همین تغییر رویکرد، ثبت تجربیات مدیران موفق مؤسسات و نهادهای مردمی را تحت عنوان «راه ماندگار» خواهیم داشت، این طرح در واقع معرفی و مصاحبه با 17 شخصیت برجسته قرآنی اعم از مدیران مؤسسات و یا فعالین قرآنی برتر کشور است که توسط تیمی از قرآنیان به رشته تحریر درآمده و به آیندگان منتقل خواهد شد، در پایان نمایشگاه نیز کتابی با همین عنوان با چاپ خواد رسید.

‌راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسات و مراکز قرآنی شهر تهران‌

شیخ‌ویسی همچنین از راه‌اندازی غرفه پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسات و مراکز قرآنی شهر تهران خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های کمیته نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، ایجاد و راه‌اندازی غرفه پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسات و مراکز قرآنی شهر تهران است، یکی از دغدغه‌های مخاطبان و بازدیدکنندگان در نمایشگاه سال‌های قبل، عدم آگاهی و اطلاع کافی از مراکز و مؤسسات مورد نظرشان بود، به‌عنوان مثال مخاطبی در منطقه 1 تهران، مؤسسه‌ای در زمینه تخصصی حفظ را مدنظر داشت، اما اطلاعی از نشانی چنین مرکزی در اختیار وی نبود، با توجه به دغدغه‌های این چنینی، تصمیم گرفتیم، با مشارکت ارشاد استان تهران و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، نسبت به شناسایی این مراکز اقدام کرده و بانک اطلاعاتی شامل تمامی مشخصات مؤسسات شهر تهران را ایجاد کنیم و به صورت فایلی در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

برپایی 5 کارگاه آموزشی ویژه مؤسسات قرآنی

مدیر کمیته نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ادامه به برپایی 5 کارگاه آموزشی ویژه مؤسسات قرآنی اشاره وعنوان کرد: از دیگر برنامه‌های که در حوزه مؤسسات با توجه به نیاز قشر مخاطب خاص نمایشگاه، یعنی مدیران و فعالان قرآنی که اتفاقاً در سال‌های گذشته مطالبه آن‌ها نیز بود، بحث بیمه فعالان قرآنی، ثبت شرکت‌ها، مالیات مؤسسات، اعتبارات قرآنی و همچنین بحث صدور مجوز، هماهنگی‌هایی را با مدیران کل مربوطه و کارشناسان دفتر بودجه وزارت ارشاد، سازمان امور مالیاتی، صندوق هنرمندان و دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات انجام شد و مقرر شد، در ایام برپایی نمایشگاه، 5 پنل(کارگاه) آموزشی با حضور مدیران و فعالان قرآنی برگزار و نکات کلیدی هر بحث، تشریح شود.

پخش زنده کارگاه‌های آموزشی حوزه مؤسسات قرآنی از طریق اینستاگرام

وی افزود: ما برای عزیزان شهرستانی که شرایط حضور در این پنل‌های آموزشی را ندارد نیز امکان پخش لایو از طریق فضای مجازی را ایجاد کردیم و با اطلاع‌رسانی‌هایی که از طریق اتحادیه‌های ذی‌ربط انجام می‌شود، امیدواریم این کارگاه‌ها برای مؤسسات مؤثر واقع شود.

‌حضور بیش از 32 مؤسسه در بخش نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم‌

معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از حضور بیش از 32 مؤسسه قرآنی در بخش نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد برنامه‌محوری نمایشگاه بیست و ششم قرآن کریم، قاعدتاً مؤسسات بسیاری متقاضی حضور در نمایشگاه بودند که از پذیرش آن‌ها معذور شدیم، اما تا این لحظه حضور بیش از 32 مؤسسه از جمله مؤسسه نورالمجتبی(ع) قم، مؤسسه تدبر در سیره مشهد، جامعةالقرآن و اهل بیت(ع) قم، دارالقرآن خانه کارگر، مؤسسه اسوه تهران، مؤسسه تبیان، مؤسسه بنیاد قرآن اسراء، قرآن و نهج‌البلاغه قم، تدبر در کلام وحی قم، مکتب‌القرآن ثارالله فارس و .... در نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

شیخ‌ویسی در پایان گفت: برنامه‌های جذاب دیگری از جمله تور بازدید از نمایشگاه ویژه مؤسسات قرآنی استان، برپایی کارگاه‌های آموزشی، رونمایی از کتاب‌ها و نرم‌افزارهای مختلف قرآنی و... در بخش نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اجرا خواهد شد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 29 اردیبهشت تا 14 خرداد‌ماه مصادف با 4 تا 19 ماه مبارک رمضان ‌همه روزه از ساعت 17 تا 24 در مصلی بزرگ امام خمینی‌(ره)، میزبان روزه‌‌داران و علاقه‌مندان و مشتاقان قرآن و عترت خواهد بود.

 انتهای پیام

captcha