توئیت مقتدی صدر پس از دیدار با نخست‌وزیر عراق
کد خبر: 3715917
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

توئیت مقتدی صدر پس از دیدار با نخست‌وزیر عراق

گروه بین‌الملل ـ مقتدی صدر، رهبر جریان «صدر» عراق امروز(30 اردیبهشت‌ماه) با انتشار توئیتی تأکید کرد: «همچنان به برادری میان مذاهب و ادیان دعوت می‌کنم».

 توئیت مقتدی صدر پس از دیدار با حیدر العبادی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ مقتدی صدر با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «همه ما عراقی‌ هستیم و ما همچنان دعوت‌کننده به وحدت و صلح هستیم».

وی نوشت: «ما همچنان به برادری و اخوت میان مذاهب، ادیان، گرایش‌ها و افکار دعوت می‌کنیم؛ چه بسا که این برادری در میان متدینین به یک دین و یک مذهب مسلم است».

یادآوری می‌شود، شب گذشته رهبر جریان صدر عراق و حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در بغداد با یکدیگر دیدار کردند. صدر اعلام کرد که با حیدر العبادی درباره آخرین تحولات روند سیاسی عراق گفت‌وگو شده است، این در حالی است که هر دو طرف بر اهمیت مرحله آینده و ضرورت توجه به تصمیم مردم عراق و انعکاس آن بر واقعیت ملموس تأکید کردند.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، بامداد دیروز(29 اردیبهشت‌ماه)، نتایج نهایی و رسمی انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد که بر اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، ائتلاف «سائرون» به ریاست «مقتدی صدر» با کسب ۵۴ کرسی به پیروزی رسید و ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» با ۴۷ کرسی و ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی» نخست‌وزیر با ۴۲ کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

انتخابات پارلمانی عراق، شنبه گذشته( ۲۲ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد که طبق اعلام کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، میزان مشارکت در این دوره از انتخابات ‌۴۴.۵۲ درصد بود.

انتهای پیام

captcha