غذای روح مددجویان زندان‌ها در ماه رمضان مورد توجه بیشتر قرار گیرد
کد خبر: 3715963
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

غذای روح مددجویان زندان‌ها در ماه رمضان مورد توجه بیشتر قرار گیرد

گروه اجتماعی - مدیرکل زندانهای کردستان گفت: باید به غذای روح مددجویان زندان‌ها که همان حضور مؤثر در فعالیت‌های مختلف دینی و مذهبی از جمله نماز جماعت، تلاوت قرآن، شرکت در کلاس‌های احکام و اخلاق با حضور روحانیون و سخنرانان توانمند و ... نیز توجه شود.

غذای روح مددجویان زندان‌ها در ماه رمضان مورد توجه بیشتر قرار گیرد

به گزارش ایکنا از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندانهای کردستان امروز، 30 اردیبهشت ماه اولین جلسه شورای اداری و همچنین کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندانهای استان در سال ۱۳۹۷ با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آروزی قبولی طاعات در این ماه پرخیر و برکت اظهار کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای توسعه هرچه بیشتر فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندانهاست و بایستی شرایطی فراهم شود تا شاهد بهره‌مندی حداکثری مددجویان از برکات و فیوضات این ایام مبارک باشیم.
وی با تأکید بر توجه رؤسای زندانها به برنامه‌های ابلاغی ماه مبارک رمضان افزود: همانطور که برنامه غذایی مناسب جهت مددجویان در وعده‌های غذایی سحر و افطارِ ماه رمضان پیش‌بینی شده است، باید به غذای روح آنان که همان حضور مؤثر در فعالیت‌های مختلف دینی و مذهبی از جمله نماز جماعت، تلاوت قرآن، شرکت در کلاس‌های احکام و اخلاق با حضور روحانیون و سخنرانان توانمند و ... نیز توجه شود.
ابراهیمی مسئولان را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمتگذاران مردم دانست و بیان کرد: توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار است و مسئولان نظام در قبال جایگاه شرعی و قانونی خود مکلف به ارائه خدمات شایسته و قابل قبول به مردم هستند.
وی خدمت در استان کردستان را دارای اجر و پاداشی مضاعف دانست و افزود: معاندان نظام در کردستان همواره به دنبال آن هستند تا با استفاده از حربه های گوناگون مردم را نسبت به حاکمیت بدبین کنند.
وی عنوان کرد: وظیفه ما در چنین شرایطی این است که بایستی با سعه صدر، رفتار مناسب و ایجاد رضایت در مراجعات ارباب رجوع، نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.
مدیرکل زندان‌های کردستان، جامعه هدف مسئولان زندان ها را زندانیان و خانواده‌های آسیب‌پذیر آنان دانست و بیان کرد: خانواده‌های زندانیان با مشکلات بسیاری مواجه هستند و در این راستا مسئولان و پرسنل زندانها باید همواره دغدغه خدمت به آنان را در ذهن داشته باشند تا به این ترتیب رضای خداوند متعال و همچنین خشنودی مردم را سبب شود.
وی مدیریت امکانات و منابع انسانی را از خصوصیات و وظایف مهم رؤسای زندانها دانست و بیان کرد: متاسفانه کمبود نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین مشکلات زندان‌های استان بوده که در چنین وضعیتی، رؤسای زندان‌ها باید هنرمندانه از منابع موجود استفاده کرده و شرایط مساعد جهت پیشرفت مجموعه را فراهم کنند.
ابراهیمی سربازان را امانت‌های خانواده‌هایشان نزد سازمان دانست و گفت: زندان ها دارای محیطی آسیب‌زا بوده و با توجه اینکه سربازان نیز همگی در سنینی به سر می‌برند که تجربه کافی جهت مواجه با بسیاری از شرایط خاص را ندارند، لذا می بایست مواظب آنها بود تا ضمن کسب تجربه های کافی، هیچگونه آسیبی نیز متوجه آنان نشود.
وی با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم «جشن گلریزان» و «جشن نسیم مهر، روز حمایت از خانواده زندانیان» اعلام کرد: روسای زندان‌ها بایستی با بسیج تمامی نیروها و امکانات و همچنین با رایزنی مؤثر با مسئولان و دست اندرکاران، شرایط را جهت حضور پرشور آحاد مردم جامعه بالاخص خیرین در جشن گلریزان (آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد) را فراهم آورند.
وی در خصوص «روز نسیم مهر» بیان کرد: هرساله در روز پنجم خردادماه مراسمی تحت عنوان «نسیم مهر» توسط انجمن‌های حمایت زندانیان و با هدف حمایت از خانواده های نیازمند آنان برگزار می شود که در این خصوص، روسای زندانها بایستی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
مدیرکل زندانهای کردستان خطاب به روسای زندان‌های حاضر در جلسه، خواستار تعامل بیش از پیش با دستگاه قضا در استان شد و تاکید کرد: تعامل و همکاری هدفمند میان زندان‌ها و دادگستری ها در سطح استان سبب ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زندانیان و خانواده‌های آنان خواهد شد.
انتهای پیام

captcha