دوره‌های توانمندسازی بانوان در ابعاد و گستره متنوع امتداد می‌يابد
کد خبر: 3715992
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

دوره‌های توانمندسازی بانوان در ابعاد و گستره متنوع امتداد می‌يابد

گروه اجتماعی - مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری يزد با اشاره به استحكام‌بخشی به نهاد خانواده و اهميت نقش بانوان گفت: دوره‌های توانمندسازی بانوان استان در ابعاد و گستره متنوع امتداد می‌يابد.

دوره‌های توانمندسازی بانوان در ابعاد و گستره متنوع امتداد می‌يابد

به گزارش ایکنا از یزد، رقيه كرمانيان، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در خصوص برگزاري رويداد تخصصي حوا و همايش توانمندسازي بانوان در حوزه هاي حقوقي، اقتصادي، فردي و خانواده كه در شهر يزد برگزار شد، به بيان اهداف برگزاري اين دوره و امتداد اجراي برنامه هايي با اين موضوعات مبتني بر همكاري تشكل هاي مردم نهاد و بخش خصوصي در مناطق مختلف استان پرداخت.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: رسيدن به خواسته ها و مطالبات افراد و توسعه چندجانبه جامعه وابسته به رشد توانمندسازي اقشار مختلف به ويژه در موضوعات حقوقي، اجتماعي و اقتصادي است.
كرمانيان افزود:افراد با تكيه بر توانمندي هاي مختلف مي توانند جايگاه و اثرگذاري خود را ارتقا داده و هدف دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد تقويت چنين جايگاهي براي جامعه هدف خود و تحقق گفت و گوي ملي خانواده با جريان سازي بانوان است.
وي افزايش مشاركت اجتماعي بانوان را در توانمندسازي آن ها موثر دانست و اظهار کرد: امروزه بانوان در بخش عظيمي از گروه هاي اجتماعي حضور دارند و افزايش مهارت و دانش زنان در ابعاد مختلف مي تواند در مجموع اثربخشي بهتري را براي جامعه به همراه داشته باشد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد بيان كرد: زنان نيمي از سرمايه هاي اجتماعي جامعه را تشكيل مي دهند و نقش مهمي در خانواده دارند و هرچه بتوان آگاهي و توانمندي اين قشر را تقويت كرد در استحكام بخشي به نهاد خانواده موفقيت هاي بيشتري رقم مي خورد.
كرمانيان مطرح كرد: با توجه به افق سند چشم انداز توسعه و نگاه دولت نسبت به مهارت آموزي و نقش آفريني اثرگذار بانوان در بخش هاي مختلف، سازمان هاي مردم نهاد به عنوان تشكل هاي مدني يكي از نهادهايي هستند كه مي توانند در اجراي اين برنامه ها و اثرگذاري اجتماعي به خوبي ايفاي نقش نمايند.
وي گفت: عدم توازن و تعادلي كه نسبت به نقش بانوان در جامعه وجود دارد و فاصله ايجاد شده براي حضور در عرصه هاي مختلف تنها با توانمندسازي و آموزش دانش و مهارت هاي مختلف قابل اصلاح است.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد تصریح کرد: خوشبختانه اجراي طرح توانمندسازي بانوان در استان يزد در قالب برنامه هاي مختلف با استقبال خوبي روبرو شده که اين امر نشانگر علاقه و نياز بانوان و دختران است، بر اين مبنا برنامه ريزي هاي بلند مدتي براي اجراي برنامه هايي در اين موضوعات صورت گرفته و اجرا خواهد شد.
یادآور می شود همايش بزرگ توانمندسازي بانوان و رويدا حوا با سياست گذاري دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد و جهت ارتقا سطح آگاهي و اطلاعات توسط موسسه سخن (برگزار كننده رويدادهاي آموزشي) اجرا و مورد استقبال چشمگير بانوان قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha